-PaTRiC-; sa:min enda dröm nu är att vims-olle här skulle hamna i samma tråd som varg-mellis..
Ja, bara de två. Inga andra!
-PaTRiC-; sa:min enda dröm nu är att vims-olle här skulle hamna i samma tråd som varg-mellis..
vibbe; sa:´
HAR NÅGON HÖRT TALAS OM PRISMA OCH SPEGLAR ?!
JAG BARA UNDRAR...........
´
vibbe; sa:PÅ SPÅRET:
KIKARENS STORA UNDERBARA VÄRLD
Apropå de gamla grekerna så kommer jag osökt att tänka på en av Zenons paradoxer, ni vet den om Akilles som aldrig hinner ifatt sköldpaddan.Nirrebosse; sa:Vill man inte rent ut bara berätta om vad man tycker blir fel kan sokratiska frågor vara ett konstruktivt grepp. Jag antar att en man av bildning vet hur Sokrates föreläste för att bilda sina studenter. Hans öppna frågande gjorde studenterna nyfikna och läraktiga. Vad jag vet aktade han sig för att säga att studenterna hade fel.
Nirrebosse; sa:Vill man inte rent ut bara berätta om vad man tycker blir fel kan sokratiska frågor vara ett konstruktivt grepp. Jag antar att en man av bildning vet hur Sokrates föreläste för att bilda sina studenter. Hans öppna frågande gjorde studenterna nyfikna och läraktiga. Vad jag vet aktade han sig för att säga att studenterna hade fel.
Bosse
Tumbleweed; sa:Jag är dock ännu inte beredd att överge tanken på att materialet i linsernas beläggning OCKSÅ är dielektriskt. Om det funkar på prismat så borde det funka på linserna också.
/R
-PaTRiC-; sa:Nirrebosse; sa:Vill man inte rent ut bara berätta om vad man tycker blir fel kan sokratiska frågor vara ett konstruktivt grepp. Jag antar att en man av bildning vet hur Sokrates föreläste för att bilda sina studenter. Hans öppna frågande gjorde studenterna nyfikna och läraktiga. Vad jag vet aktade han sig för att säga att studenterna hade fel.
Bosse
jag kan ha fel men var det inte platon som sysslade med frågebaserad inlärning? strunt samma den pedagogiken anses fortfarande att vara en av de mest effektiva..
Nirrebosse; sa:-PaTRiC-; sa:Nirrebosse; sa:Vill man inte rent ut bara berätta om vad man tycker blir fel kan sokratiska frågor vara ett konstruktivt grepp. Jag antar att en man av bildning vet hur Sokrates föreläste för att bilda sina studenter. Hans öppna frågande gjorde studenterna nyfikna och läraktiga. Vad jag vet aktade han sig för att säga att studenterna hade fel.
Bosse
jag kan ha fel men var det inte platon som sysslade med frågebaserad inlärning? strunt samma den pedagogiken anses fortfarande att vara en av de mest effektiva..
Jag tror du har rätt, så även jag. Sokrates var ju Platons läromästare. Dock var det så att det skrivna kommer från Platon. Vem vet vad som försegick där och då igentligen, men eftersom Platon beskriver sin mästare på det sätt han gör har frågeformen kommit att kallas Sokratiskt frågande. Förövrigt ett av mina viktigaste arbetsredskap.
Bosse
f91jsw; sa:[En massa lättläst, trovärdig och intressant information.]