Kebenekaise V.45

alltså, om ni cyklar, kör bil osv. så är riskerna betydligt mindre att promenera omkring i Ladtjovagge. Många förstårsigpåare vill bara göra friluftsliv så dramatiskt och extremt för att själv framstå mer dramatiska och spännande.

Dock... skulle jag avråda från att gå upp på toppar om ni inte kan detta med karta och kompass, speciellt viktigt vid ostadig vädertyp. Jag var i Kebnekaise området i oktober för ngt år sedan och jag hade god användning av mina skidor. Pannlampa är ovärderlig i oktober/ november. Lycka till!

nils73; sa:
alltså, om ni cyklar, kör bil osv. så är riskerna betydligt mindre att promenera omkring i Ladtjovagge. Många förstårsigpåare vill bara göra friluftsliv så dramatiskt och extremt för att själv framstå mer dramatiska och spännande.

Skall bara gå, inge bil lr liknande, tåg upp på söndag natt..

nils73; sa:
Dock... skulle jag avråda från att gå upp på toppar om ni inte kan detta med karta och kompass, speciellt viktigt vid ostadig vädertyp. Jag var i Kebnekaise området i oktober för ngt år sedan och jag hade god användning av mina skidor. Pannlampa är ovärderlig i oktober/ november. Lycka till!

har karta o kompass med oss, men skall inte upp på toppar, bara gå leder, har tjackat pannlampa med 7 leds, kan tända 1, 3 lr 7 samtidigt. från teknikmagasinet

JacobL; sa:
nils73; sa:

Skall bara gå, inge bil lr liknande, tåg upp på söndag natt..

Tja, att köra bil i Ladtjovagge är nog svårt vare sig det är sommar eller vinter.. ;)

Vad David Larsson menade var nog att det är farligare att köra bil än att vandra i Ladtjovagge.

MvH

Berätta

Hej!

Hoppas ni kommit tillbaka i gott skick och med spännande upplevelser.

Det skulle vara kul att få veta hur ni hade det.

Mvh
Bert

Hur gick det?

Drev ni med oss när ni sa att ni skulle fjällvandra på vintern, för att se reaktionerna, eller åkte ni upp till Abisko?

Mårten

Ja vi är fler som är nyfikna...hur är det att vara ut på fjället så sent som v45 i norra lappland... Av Abiskos webbkameror att att döma har vintern gjort sitt intåg på kalfjället http://www.abisko.nu
Berätta...

Re: Hur gick det?

ullr; sa:
Drev ni med oss när ni sa att ni skulle fjällvandra på vintern, för att se reaktionerna, eller åkte ni upp till Abisko?

Börjar luta åt att det nog var ett skämt från trådstartarens sida. Frågor som: "Behöver man pannlampa?" (i slutet av oktober) kommande från någon som bor i Västernorrlands län borgar lite grann för det.

Men förhoppningsvis handlade det om ren och skär nybörjarentusiasm och ni har förmodligen kommit välbehållna tillbaka. I sådana fall vore det trevligt om ni kunde lämna en liten rapport här på utsidan. Det skulle även få tyst på konspirationsteoretiker, likt undertecknad.

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg