Kåsa

Äter helst ur kastrullen alt ur påsen när det är sån skaffning.
Har gått över till ved/sprit-kök. Blir då för sotigt för att kunna använda kastrullen som mugg.
Kör med vikmugg eller träkåsa. Blev lite sugen på att testa det Jörgen nämnde, DIY-mugg av PET-flaska. Kanske då äntligen skulle få till en lösning där hela kökskitet ryms i kastrullen på 0,6 dl.

Jag har redan pressat honom på den infon, men han minns inte. Den ligger där den ligger dock.

Förtal och förbannad lögn, skickade ett svar via pm men det tog några dagar. Verkar ha lika bra koll på mailboxen som jag. ;)

Jo, det sitter en skylt ovanför entrén där det står "Kylning.com". Karlbergsv. tjugonånting är adressen.

Jag har redan pressat honom på den infon, men han minns inte. Den ligger där den ligger dock.

Finns en butik i närheten av Odenplan (Karlbergsv. mittemot kyrkan) som säljer plåtmugg med lock som rymmer 3,5-4 dl för 10 riksdaler. Väger som ett ciggpaket.

Köpte en idag. Kostar mycket riktigt en tia. I samma butik där Kylning.com tidigare huserade har nu en kines öppnat butik (men han har ännu inte bytt ut kylning-skylten), där han säljer allt möjligt billigt krimskrams direktimporterat från kina, mest leksaker, men även nämnda mugg.

Den är väldigt lätt och gjord av tunn metall, bara något tjockare än den på en läskburk. Lock medföljer. Känns rätt bräcklig men man får väl vad man betalar för.

Foto finns här:
http://img15.imageshack.us/img15/7244/metallmugg003.jpg

Gick in för att titta på den jag med. Oslagbart prisvärd måste jag säga. Ska pröva att använda den direkt på en Whitebox-alko-spis, den rymmer tillräckligt med vatten för mina egengjorda torkportioner och möjligtvis lite kaffe på det.

hejsan
själv tycker jag om att dricka mitt kaffe varmt även om jag sitter och surrar en stund..
-sommar som vinter..:)
så jag använder en termoskåsa i plast(som kan delas isär om man får nån gäst utan mugg)

vänligen nils

Gick in för att titta på den jag med. Oslagbart prisvärd måste jag säga. Ska pröva att använda den direkt på en Whitebox-alko-spis, den rymmer tillräckligt med vatten för mina egengjorda torkportioner och möjligtvis lite kaffe på det.

2.5dl vatten, 20 ml tenol, runt 4 min till 100 grader, blev resultatet. Handtaget blev ju såklart skållhett men svalnade snabbt.

Bilagor

• P1020220.jpg
    P1020220.jpg
    100.2 KB · Visningar: 761

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg