Kåsa

Sea to Summit har ju ett par viktallrikar som är ganska stora och, tror jag, lätta

Viktallriken väger 80 gram, och muggen 60 gram (dvs lika mycket som den standardkåsa som är problemet i den här tråden :) )

Min fryssopptallrik väger 17 gram tror jag. Den är okrossbar och kostar väl en 30 kr i närmaste livsmedelsbutik, och då får man soppa på köpet!

Kåsan på staven låter i och för sig sjukt bekvämt. Avlastar tyngden på ryggsäcken, men vandringsstaven vill jag ju också ha så lätt som möjligt eftersom jag går och svänger på den hela tiden.

Det där med plåtmugg som kombinerat kokkärl låter jäkligt smart på enmansturer i alla fall. Eller helt enkelt strunta i kåsan och dricka ur kokkärlet. Personligen dricker jag ändå aldrig varm dryck tillsammans med varm mat, så det skulle funka. Särskilt de gånger jag kostar på mig frystorkat i 'tallrikspåse'.
...I kombination med den kupade handen såklart. Fy fasen vilken dålig fantasi jag har ibland. Den borde jag ju ha kommit på själv. Tackar!

Finns en butik i närheten av Odenplan (Karlbergsv. mittemot kyrkan) som säljer plåtmugg med lock som rymmer 3,5-4 dl för 10 riksdaler. Väger som ett ciggpaket.

Senast ändrad:
Viktallriken väger 80 gram, och muggen 60 gram (dvs lika mycket som den standardkåsa som är problemet i den här tråden :) )

Min fryssopptallrik väger 17 gram tror jag. Den är okrossbar och kostar väl en 30 kr i närmaste livsmedelsbutik, och då får man soppa på köpet!

Fryssopptallrik alltså?
Vad är det för en fantastisk färdig-rätt som den hör till?

Fryssopptallrik alltså?
Vad är det för en fantastisk färdig-rätt som den hör till?

Jag har köpt Findus eller möjligen Felix djupfrusen soppa någon gång PÅ ICA då jag inte orkat laga mat hemma. Formen verkar stark så det kan var en sådan som Martin menar, även om jag kastet mina formar i plaståtervinningen när jag ätit klart.

OT sirapsflaskorna sparar jag.

Per

Jag har köpt Findus eller möjligen Felix djupfrusen soppa någon gång PÅ ICA då jag inte orkat laga mat hemma. Formen verkar stark så det kan var en sådan som Martin menar, även om jag kastet mina formar i plaståtervinningen när jag ätit klart.

Precis den är det. Felix färdiga djupfrysta soppor som kommer i sin egen djupa tallrik.
Bilder på förpackning och tallrik (minnasmat.se) (längst ner).

17 gram och oförstörbar utan eld eller verktyg :)

kepsen kyler hjärnan

metallen leder förhoppningsvis överskottsvärmen från hjärnan, verkar behövas hos en del.
Bättre med lättviktskeps/vattenhämtare av silnylon.
sven

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg