Vargarna som hölls för att visa hur ofarliga vargar är? Är inte de avlivade nu?
Som sagt, alla kan läsa om projekt varg. Sen kan man ägna sig åt sannolikhetslära vad gäller faktumet att det dök upp olika vargar exakt där projektet förespråkade. Oddsen på det finns inte.
Strunt samma, egentligen. Fan är redan i båten.
Lägg ner kvasi-debatten om utplanterad Varg nu.
Vi har FAKTA på det här.
Det är ju märkligt att lögnerna om utplanterad Varg enbart existerar i den 2,5% lilla ankdammen i jägarkåren. Alltså enbart hos de människor som har särintresse i sitt Varghat. Hur kommer det sig bör ju vän av ordning fråga sig
Detsamma gäller Hybrider. Exakt samma trams där. Där Sveriges Vargstam påstås bestå av 300st Hybrider...
Sen förstår jag inte det "hemska" i att OM nu vår Vargstam hade varit utplanterad så hade det väl ändå varit nått bra?
Jag förstår inte varför varghatet använder det som ett "dåligt" argument?
Vargen har ju alltid funnits utbredd på Skandinaviska halvön och hör hemma här sen urminnes tider. Så jag förstår inte vad det är som är så hemskt om nu denna lögn hade varit sant?
I Norge planterar man ju ut Fjällräv för fullt. Är det nån som klagar på det? Jägarkåren? Nä... inte ett ord.
------------------------------------------------------------------
Det händer bra saker med vår Vargstam också. Den ska såklart spridas norrut där den hör hemma. Att vi nu ska ha 10st i Jämtland är ett bra första steg.
Varg i Europas sista vildmarker är såklart nånting vi ska ha.
I Dalarna är nu en speciell utredning igång med flera olika aktörer med uppgift att ta reda på varför Vargstammen minskat onormalt mycket i Dalarna. Varför vi har ett "svart hål" i Dalarna.
Mycket bra att det utreds. Den illegala jakten har spridit sig som en cancersvulst över vår gemensamma natur och det måste få ett stopp.
Sådana som Karl Hedin med sitt enorma rovdjurshat och lögner har ingen plats i en sådan debatt.