Jakt är mycket, precis som människan, men ett särintresse är det tamejfan inte. Det är en mångtusenårig kultur. Alldeles oavsett vad Stockholm anser.
Hur många tusentals år är "kulturen" med löshundsjakt på älg Nying?
Jakt är mycket, precis som människan, men ett särintresse är det tamejfan inte. Det är en mångtusenårig kultur. Alldeles oavsett vad Stockholm anser.
Jag misstänkte att det var där skon klämde. Traditionell antikapitalism.möjligen kan du tolka mitt inlägg som att jag ogillar vildsvin och Karl Hedin, men "de som ogillar vargar?" Nej, går inte att dra den slutsatsen av min mening.
Att vildsvinsstammen är så stor som den är beror på rika knösar liknande Karl Hedin som ville leka lite ett tag.
Jag föreslår att de som vill prata om jaktens historia eller vargen och grisens påverkan på vår fauna startar nya trådar om dessa, så kan denna tråd ägnas åt dess syfte. Karl Hedins påstådda vargjakt och det rättsliga spelet kring detta.
Diskussioner är bra, men var sak på sin plats är alltid trevligt.
Sen hävdar jag bestämt att även vargen är en inplanterad art. Bara att googla "Projekt varg" så inser man hur det spektaklet gick till.
Vargarna som hölls för att visa hur ofarliga vargar är? Är inte de avlivade nu?
Strunt samma, egentligen. Fan är redan i båten.
Du menar uttalanden som dessa Nying?
Var sak på sin plats var det ja... Så vad gör en diskussion om Karl Hedin på Utsidan?
Mitt förslag är att ni som vill diskutera Karl Hedin gör det någon annanstans. Inte på Utsidan.
Förlåt, men det är inte jag som svävar iväg i denna tråd. Vad gäller uteliv så sitter det ihop med varg, jakt och politik. Alldeles oavsett vad du må tycka.
Men starta gärna nya trådar, istället för att förstöra denna.
Sen kan vi återgå till huruvida ett par hörlurars vara eller inte skall leda till 31 dagar i häktet. Demokrati?