Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Jag har några av huvuddelarna till ett KAC Arctic kök. Men det saknas en gängdel, det sitter på vissa varianter av köket. Så, vart hittar jag denna mellan del med inner och ytterväggar?
Det är inte åt det hållet som problematiken ligger, det ska alltså sitta en gängmutter med in och utvändigt gänga under spritskålen, men jag saknar den detaljen, bilden lånad från CCS
Den delen tror jag inte finns på mitt kök.
Jag är på semester nu och har inte med KAP-köket så jag kan inte kolla. Om det inte går att beställa kopplingsdelen kan den nog rätt lätt tillverkas av en mekanisk verkstad.
Jo, dom var jag till i måndags, utan framgång. Om jag förstår rätt så finns det lite olika lösningar på olika årsmodeller av KAP köken, denna lösning är på dom senare modellerna
Plockar du ihop delar för att få till ett KAP-arctic? Om du har alla övriga detaljer vore det synd om det stupar på bara denna.
Om man börjar utan något annat så skulle jag föreslå Optimus Nova eller Polaris med tystbrännarhatt. Då hamnar man på drygt 3000 kr med bränsleflaska och Trangia 25 med HA-grytor. Då finns det reservdelar att få tag i.
Jag har egentligen inte orginal pumpen men väl Optimus Polaris pumpen, så det löser sig. Just nu är det bara adapern som saknas för att få ihop detta KAP