Kånken är så berömd att de döpt ett hotell till det !
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Re...hotel_Schanz-Konken_Rhineland_Palatinate.html
http://www.tripadvisor.com/Hotel_Re...hotel_Schanz-Konken_Rhineland_Palatinate.html
Fjällräv en gång för alla.
Jag har köpt ett anta produkter från denna fjällräv och blivit besviken varje gång. Fy fan vilken usel kvalitet. Nä ett skott på räven eller som man säger Gyttorps röda är till för att döda!
Men tyvärr finns de de som skulle köpa produkterna hur dåliga de än må var, "det är ju kult"!
Stiffmeistern
Och Volvo 240 är världens bästa bil.
Det var ju ovanligt gnälligt. Själv är jag nöjd med samtliga pryttlar jag köpt från räven. Upplever att de har rätt seriös kvalitetskontroll om man jämför med t.ex. Klättermusen från vilka jag fått reklamera samtliga produkter jag köpt, en skaljacka, en ryggsäck och en eta-proof jacka. Samtliga reklamationer gick igenom med hänvisning till bristande kvalitetskontroll. Bra men onödigt. Har inte köpt några, förutom kånken, kultprodukter från FR utan bara välgenomtänkta funktionsplagg. Fjällräven har vart med mig från norra afrika till svalbard och har alltid funkat.
Och kånken finns ju numera med vadderade bärremmar, så vad är problemet? En dagsäck är en dagsäck är en dagsäck.
att flällräven är skit! Och jag står för det också!
Sen kan folk tycka jag är gnällig men va fan är man orfdförande i gnällfittornas förening så är man.
Och som sagt Volvo 240 är världens bästa bil, att den sedan rostade som en sardinburk, glappade i framvagnen, drack som en alkis, var ful som stryk, kördes av gubbar i kepa och slutade som oskattad pundarbil spelar ingen roll, den borde börja produceras imorgon igen.
Och när jag ändå är igång och gnäller som fan.
Likaså borde friluftskläder bara göras i grönt, bara ramryggsäckar borde få användas i Sarek, för att inte prata om Tretorns gummistövlar och Lundhags gummimerade köttätare mmmmm vilka grejor. Oj jag glömde Trangiaköket för vad smakar väl bättre än Rödspritspettsad Blå Band, dessa så annars smaklösa påsar som förvandlar kistan till ett vandrande gasverk.
Känns riktigt fint att få gnälla av sig här bland alla skogsmullar som vet hur allt ska var på fjället och vilka grejor som är bäst.
Stifflern
Nja, 2CV ftw! Fast man undrar ju vad Hr Nordin kör i? En merca kanske?
När han bodde så där 400 m från mig på 70-talet i Örnsköldsvik hade han en Range Rover (med 3.5 liters V8:a) och en Rolls-Royce.
Så skaffade han ett flygplan och en egen hangar på Örnsköldsviks flygplats. Sedan blev det visst även en helikopter men den har jag aldrig sett.
Per
Menar du att tyskar och engelsmän som köper det gör det för att det är kult?