Kånken?

Problem?

Du borde nog söka för det där...

1. Du har fel på de flesta punkter.
2. Du tar allt personligt.
3. Du klarar uppenbarligen av att hantera utrustning.
4. Du tror att alla har samma krav på saker som du (som inte verkar kunna använda den högteknologiska prylen 'spritkök')
5. Du har nog inte fattat ironin i mitt andra inlägg i den här tråden.
6. Du verkar ha seriösa fotproblem eftersom du benämner lundhags som köttätare.

Att du inte gillar ett märke är inte samma sak som att andra som begagnar deras produkter bara gör det för att det är det som du benämner som 'kult'. Om du tror att du står över alla de som internationellt köper fjällräven är sorgligt. Menar du att tyskar och engelsmän som köper det gör det för att det är kult? Eller är det bara en ondskefull reklamkomplott? Ge dig nu. Att du inte gillar det och ger dig på pinsamma försök till häckling är en sak, men när du spårar ur och ger dig på andra (och vad har volvo med detta att göra? Det var ju martins som pratade om den) så blir det bara beklämmande. Ingen har pratat om vad som är bäst, en sådan diskussion blir ju bara löjlig, det vet ju t.o.m. lättpackarna om, det är din egna värdering.

Fjällräven i terrängen? Win! Fjällräven i stan? Fail!

Ta en kopp grönt té och varva ner nu.

Det fina med internet är att man kan få ut sitt tyckande till den stora massan, en del gillar det andra inte.
Och utan Tyskar hade Fjällräven dött för länge sedan, har en polare som är Tysk och han köper Fjällräven bara för att man måste det som Tysk.
Och nej jag har inte fotproblem,mer än fotsvett då.
Och jag tar inget personligt utan jag tycker bara det är kul att jävlas lite då och då, för det mesta här handlar om bästa kniven, brallan, cyklen, ryggsäcken osv. Ibland undrar jag hur många som använder allt skit de köper??

Stifflern.

Kånken är hårdvaluta!

Kom förbi några söta fixie-kids för att köpa mitt gammla TT-styre. På ryggen hade de varsin kånken från 70t. Berättade stolt att de tillhört föräldrarna och att både brossan och syrran haft dem innan dess. Själv sålde jag min ruskigt obekväma stor-kånken som möglat i källaren i 25 år alldeles för billigt till en överlycklig söderböna ett par år sedan. Frågan är vad man skall ta för sin Salomon säck när den blir på modet...?
;)

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg