varför inte i en specialbeställd extralång vattensäng : )
eller paddla året runt så inte kajaken ligger å blir skev : )
jag har mina glasfiber hängande UNDER konsoller, i linor, som går runt skrovet
glasfiber K2a ligger på 2 fotpallar
vkv lisa hänger i linor som är bundna i hålen i ändskeppen.
anita k2 hänger i lina i hålet i aktern och band runt skrovet framtill. skulle tagit lina i främre hålet om inta kajaken varit så lång
yoo-a-kim hänger i lina i hålet baktill och en i lina i främre hålet och den andra i ett band runt skrovet framtill. ibland står dom bara på vkvs vagn väldigt länge. jag har inte märkt att det händer nåt då med dom.
korta rotationsgjutna förvarar jag stående på fören. ja utom den gamla nästan oanvända kiwin på vinden som hänger i snören runt skrovet.
prijonkajakerna ligger på 2 eller 3 fotpallar, eller på liggunderlag på golvet, eller på en ganska mjuk skiva som ligger på 2 fotpallar och som böjer sej lite efter bottenformen på kajaken. dom blir fula om man lägger dom lite dumt. det har jag sett riktiga skräckexempel på. det är bara att kolla hos nån firma hur kajakerna ser ut om man kikar i botten på dom. så "hinkplastkajakerna" är jag väldigt noga med hur dom förvaras.
planen är att sätta upp skenor på lagom avstånd, med konsoller, och lägga på några lagom svajiga hyllor, å sen kajakerna på hyllorna. tanken är att hyllorna ska böja sej lagom mycket så dom följer bottenformen och inte påverkar kajakens form. det borde bli väldigt bra....kanske???