Kan denna vintern ta slut!?

Ännu mer? Jag klafsade fram genom 3 dm tung blötsnö idag, med 1 dm vatten i botten.

Förhoppningsvis så smälter väl det som kommer rätt fort så att åtminstone inte trottoarerna blir helt nerkladdade igen.

Nu har vi fått den där decimetern... Och vet ni vad?! Jag nynnar fortfarande/ändå på "jag ser det snöar, det var väl roligt hurra!"

Slasket försvinner (för ett tag iaf) och det blir vitt, ljust och vackert igen.

(Om man ändå kunde vara ute och tumla runt som ett barn igen. Men så sitter man här med de tråkiga skolböckerna istället...suck.)

Varför sommar?

Snart kommer det 2 m snö och dte är bara början.......o_O

Jag såg ett program på TV där dom åkte Volvo Valp genom SIbirien eller liknande, dom var tvungen att alltid ha 2 bilar minst, och dom får aldrig stänga av motorn utan den ska gå hela tiden, det var säkert -30 och minst 1,5 snö, säkert mer.

Hur skulle ni reagera om vi fick 2-3 m snö ovanpå det vi har idag?

Visst, man skulle bli chockad, bli tvungen att skotta upp det man är i behov av att komma åt......

Nej nog vore det skönt med en varm vår och sommar, översvämningar och sådant får vi ta med en nypa salt, jag ser fram emot att få vara ute i solen i sommar iallafall.

Sen igår har det kommit runt 3 dm och ingen var gladare än jag. Upp i ottan men jag tog mig först inte ut med bilen innan grannen kom ut och plogade vägen med traktorn. Sen raka vägen till skidbacken för att hinna med att åka innan det blev uppkört. Mycket snö och jag blir som ett litet barn. Jag räknar med att kunna åka en månad till här nära kusten, sen får man söka sig norrut till gränsen och nordnorge.

Söndags snöfall på ca 2dm snö innebär över metern i riktigt snötäcke.
än har ingenting börjat tina trots att det snart är april,bara kallföre i skidspåren.
Eftersom vi kör snöslunga på gården blir snöhögarna jättestora.
Så stora att det igår släppte riktiga flaklaviner från det som var hårt och packat och lagret med nytillkommen snö.
Även om det är mycket snö och ingen vårblida ännu tror jag att skidföret tar slut ungefär i vanlig tid,dvs slutet april.

Håller på att bli tokig! ja vill ju ut i skogen och traska men det GÅR inte med all denna satans snö?!! usch!
Behövde bara skriva av mig lite, nån annan som längtar efter våren? =)

Jag brukar tänka såhär - vad bra med vinter så att man får lite nya marker att gå på... dvs den frusna isen och öarna :)

Men snart är nog ditt lidande slut, jag bor i sthlms området och var borta på en kortare resa i två nätter - när jag kom hem trodde jag att jag hade varit borta en vecka minns - nästa all snö borta - vad fort det går när det väl börjar smälta.

Denna vinter kommer att vara en som man kan tänka tillbaka på med glädje...

Sista drivan i socknen sjunger på sista versen, men så kul att skidorna åter kunde brukas t o m flera ggr på sydkusten. Fartvinden och ljudet väcker många sköna minnen även om turen bara blev ner till havet och längs med iskusten, mera av det!

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg