Kan denna vintern ta slut!?

Snösmältning

Det är ett kortvarigt normalt tillstånd som kallas för vårflod.....grodyngel och allt det kring. Rätt bra tid före myggsäsongen utomhus....
Men ännu är skidföret fint t o m på sydkusten.

Vore dock bra med någon tö-dag eller två följt av mera kyla, så att cykel (vandrings)-stigarna i skogarna kring Stockholm kan bli lite fastare. Väldigt moddigt nu, man sladdar hit å dit å sen ner i diket .. Sol och några plusgrader är även bra för att fler estradörer ska ge sig ut på stigarna för att hjälpa till att bredda å platta till..

4.JPG

Jag håller med, vinter och snö är rätt tråkigt. Det är kul i några dagar men sedan tröttnar man.

Och varför är det så jävla kallt? Det finns ingen anledning att ha -10°C i Stockholm, även om man vill ha snö. -3 eller -4 räcker utmärkt.

Vore dock bra med någon tö-dag eller två följt av mera kyla, så att cykel (vandrings)-stigarna i skogarna kring Stockholm kan bli lite fastare. Väldigt moddigt nu, man sladdar hit å dit å sen ner i diket .. Sol och några plusgrader är även bra för att fler estradörer ska ge sig ut på stigarna för att hjälpa till att bredda å platta till..

4.JPG

Ser nice ut... får nog ta och lufta hojjen till helgen!

För övrigt så håller jag med de flesta, passa på och njut nu när vi äntligen har riktig vinter!

//T

Har precis lagt på ett par Nokian Freddie`s Lite(330dubb) ska bli kul testa imorgon!
Annars får gärna vintern ta slut för min del! Är färdig med skidor å långfärdsskridskor nu vill jag bara få kajaken i vattnet så snart som möjligt ;)

/Janne

Här uppe kan man glädjas åt att vinterhögsäsongen inte ens börjat. Riksgränsen premiäröppnar nu till helgen och mars-april är de härligaste vintermånaderna när den kalla och mörka midvintern övergår till härlig vårvinter som sträcker sig en bra bit in i maj!! Härliga månader har vi framför oss! :)

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg