Min son är 17 år, han tränar styrka, powerwalks, springer etc. Han är en stadig kille, han är runt 1.86 och väger runt 105 ungefär. Hans problem är att kallingarna ger skav på låren. Det blir nästan sår i skrevet. Eftersom jag är kvinna har jag inte mycket kunskap i ämnet... Kan ni män ge lite tips på bra underklader??
Jag säger tvärtom till vad alla säger här !
Kallingarna ska inte sitta tight .!
Har trott sedan ungdomen 15 år att jag haft samma storlek i kallingar hela tiden eller ja hoppat upp en under 15 år. Är 30 nu. Men nej! Jag har xl eller nästan xxl nu beroende på ! Alla Kallingar är inte samma i storlekar från olika tillverkare.
Internationellt kalling mått på xl är 95 till 99 cm runt midjan och xxl är 100 till 104.
Men typ nike kallingar vissa andra är xl 102 till 107.
Stora kallingar är svaret ! Knida skin mot skin är ingenting jämfört med att kallingremmen som är på varje sida glider upp och sågar mellan pungsidorna !
30 år och äntligen blivit av med bekymret !
Köp efter midjemåttet! Eller större ! Tänk på att kalsongerna krymper efter flera tals tvättar!
Utom elastiska remmen som håller kallingarna på plats en bra sådan är i samma storlek!
En dålig sån rem blir mer slapp ! Och sämre elastisk !
Alla här har fel ! För små kallingar så sågas det i skrevet och det blir sår och varigt !