Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kajakköpråd
- Trådstartare Marzocchi
- Start datum
Jag kollade på Prijon Milennium när jag skulle köpa kajak för några årsedan men uteslöt den då jag hade för lite benutrymme. Det blev för trångt. Och jag är 188cm 90kg med storlek 46 i skor... Jag fastnade för en Svima Enterprise som har bra utrymme för både knän och fötter. Det går bra att få in 46rna med skor... Den är lite tung, 27kg, men det är OK att bära en hundra meter eller så. Vet inte vad den kostar nu men den ligger väl runt 14-15000.
Om jag minns rätt så gick det bra med urymmet på längden. Fötterna gick i men det var utan skor. Det som jag inte trivdes med var att däcket kändes relativt lågt så jag tvingades sitta med raka ben för att kunna komma ner i den... och jag gillar inte skruvstädskänsla i en kajak...
Jag vill gärna ha lite rörelsefrihet i sittbrunnen annars orkar jag inte sitta så länge i den, samtidigt så vill ha jag någorlunda kontakt med kajaken om det går vågor. En kajak som jag gillade, och funderade på att köpa är P&H Capella. Lite mindre än den jag valde, mer lättsvängd osv. Fast jag vet inte hur mycket den kan lasta eller vad det är för maxvikt för paddlaren. Nu lär kajaken knappast sjunka för att man väger lite mer än tillverkaren har tänkt sig, men kajaken beter sig bättre om man håller sig någorlunda inom rekomendationerna. Dessutom så begränsar det mängden packning man kan ta med om man vill vara ute lite längre.
Jag vill gärna ha lite rörelsefrihet i sittbrunnen annars orkar jag inte sitta så länge i den, samtidigt så vill ha jag någorlunda kontakt med kajaken om det går vågor. En kajak som jag gillade, och funderade på att köpa är P&H Capella. Lite mindre än den jag valde, mer lättsvängd osv. Fast jag vet inte hur mycket den kan lasta eller vad det är för maxvikt för paddlaren. Nu lär kajaken knappast sjunka för att man väger lite mer än tillverkaren har tänkt sig, men kajaken beter sig bättre om man håller sig någorlunda inom rekomendationerna. Dessutom så begränsar det mängden packning man kan ta med om man vill vara ute lite längre.
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg