Just hemkommen från Anglesey och den typen av paddling som är min personliga typ av paddling så kan man ju roa sig med att följa vindlingarna i den här tråden.
Folk paddlar ju på fler sätt i dag än vad vi någonsin gjort inbillar jag mig.
Härligt med Anglesey! Antar ni svingade en och annan Abbot på "the Office" också.
Det är just det som är det roliga med paddling av idag. Gubbstämpeln som envist bet sig fast i kajaken har börjat släppa taget. Visst är det många äldre herremän ute på fjärdarna (vilket är helt underbart) men skaran har blandats ut med mycket yngre män och kvinnor som alla har sin syn på paddling.
I min instruktörsroll så vill jag sprida budskapet om en mer teknisk paddling som på ett roligt och säkert sätt ger möjlighet till större upplevelser. Det kan handla om att våga paddla över den där stora fjärden för att undersöka nya vatten eller lek i brytande sjö. Oavsett man väljer att sitta på, sitta i eller kanske stå på sin farkost så finns upplevelser ute till sjöss. Och vill man fördjupa sig i den typ av paddling man älskar så kan man utvecklas hela livet. Det vill jag påstå gäller både för kanotisten och farkosten.
PS..som inbiten rockerpaddlare har jag på senare tid även sneglat på surfski....och även om jag knappast någonsin blir "brottompaddlare" igen så är det kul med en snabb kajak ibland....