Mitt första inlägg här...
Jag ska snart bli med kajak och undra vad man ska tänka på när man väljer bil...
Det ska vara en kombi,men inte nån jätte,eftersom jag ska ha den som 2:a bil
att pendla till jobbet på vintern och frakta kajaken på när andan faller på årentrunt.
Min ordinarie bil drar mkt bensin och är lite av entusiastbil som bara körs på sommaren,
dessutom har den väldigt kort avstånd på taket för takställ...Det går men jag har
inte hjärta till det,utan mer en slit och slängbil som man kan ösa in blöta grejer i osv.
Bilar jag funderat på utan turordning:Opel Astra,Volvo V40,Mazda 626,Skoda Fabia,VW Passat,Toyota Avensis,Subaru Legacy .Alla utom Fabia är väl i stort sett jämnstora...
Något speciell man ska tänka på? Det är inte modellerna i sig utan mer hur praktiska dom
är med kajak på taket...är tex längden och formen viktig (jag menar fortfarande biltak/rails
Helst vill jag slippa snöre i för och akter...puh långt blev det och trött är jag...
Jag ska snart bli med kajak och undra vad man ska tänka på när man väljer bil...
Det ska vara en kombi,men inte nån jätte,eftersom jag ska ha den som 2:a bil
att pendla till jobbet på vintern och frakta kajaken på när andan faller på årentrunt.
Min ordinarie bil drar mkt bensin och är lite av entusiastbil som bara körs på sommaren,
dessutom har den väldigt kort avstånd på taket för takställ...Det går men jag har
inte hjärta till det,utan mer en slit och slängbil som man kan ösa in blöta grejer i osv.
Bilar jag funderat på utan turordning:Opel Astra,Volvo V40,Mazda 626,Skoda Fabia,VW Passat,Toyota Avensis,Subaru Legacy .Alla utom Fabia är väl i stort sett jämnstora...
Något speciell man ska tänka på? Det är inte modellerna i sig utan mer hur praktiska dom
är med kajak på taket...är tex längden och formen viktig (jag menar fortfarande biltak/rails
Helst vill jag slippa snöre i för och akter...puh långt blev det och trött är jag...