avslutad210712
Gäst
Re: Pressokaffe
Dax att testa min kaffepress i Lexan som jag köpte när Sportsnet hade konkursutförsäljning. Kanske får den följa med i år även om den i fjol blev hemma eftersom jag tyckte att ryggsäcken var nog j*vla tung
**redigerat fem minuter efter ovanstående**
Varpå jag tog fram den bara för att konstatera att den del där silen sitter i är trasig och själva behållaren är spräckt. Vad den har varit med om i kökskåpet är en gåta för den var hel när jag fick den och den har aldrig varit ut i skogen. Och jag som trodde att Lexan skulle hålla :-(
[Ändrat av avslutad210712 2006-06-29 kl 19:12]
pod; sa:Man kan få mumsigt kaffe med en presso. Hittade liten pressotermos i plast från Bodum. Jetboil har också en pressomojäng som tillsats i köket. Garanterat varmt kaffe och bara hälla i kaffet som får dra. Ack så gott. Minus att det går åt en hel del kaffe. Å andra sidan prioriterar jag kaffet framför en del annat.
Har tidigare kört med bryggkaffe i tratt men gav upp efter två vandringar. Kaffet blev kallt då man blev tvungen att hälla så långsamt för att det inte skulle bli stopp i filtret. Testade olika lösningar med att till exempel blanda kaffet först i kastrullen och låta sjunka och sen flitrera. Meckit på alla sätt! Fick nästan alltid värma kaffet igen.
Pulverkaffe är otillfredsställande för mig när jag vill ha kaffe, men det är förstås en smaksak.
God kaffelycka!
Kokkaffe är nog inte så dumt, men det förutsätter att resesällskapet tycker detsamma.
Dax att testa min kaffepress i Lexan som jag köpte när Sportsnet hade konkursutförsäljning. Kanske får den följa med i år även om den i fjol blev hemma eftersom jag tyckte att ryggsäcken var nog j*vla tung
**redigerat fem minuter efter ovanstående**
Varpå jag tog fram den bara för att konstatera att den del där silen sitter i är trasig och själva behållaren är spräckt. Vad den har varit med om i kökskåpet är en gåta för den var hel när jag fick den och den har aldrig varit ut i skogen. Och jag som trodde att Lexan skulle hålla :-(
[Ändrat av avslutad210712 2006-06-29 kl 19:12]