Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har själv sedan den senaste diskussionen helt lämnat bryggkaffet bakom mig, endast bistro- och espressobryggt nu för tiden.
Tyvärr umgås jag dock med orena tankar, då jag överväger att spara vikt på fjällvandringen genom att lämna kaffepetter hemma och istället brygga direkt i koppen med ett flergångsfilter...
Tyvärr umgås jag dock med orena tankar, då jag överväger att spara vikt på fjällvandringen genom att lämna kaffepetter hemma och istället brygga direkt i koppen med ett flergångsfilter...
Kokkaffet är överlägset! Kokas på eld eller stormkök. svartkärl. Vill man spara vikt så kan kaffepannan lämnas hemma, det går givetvis att koka i vanlig kastrull.
Ett alternativ som inte behöver kaffefilter är vanligt bryggkaffe, blanda kokhett vatten med bryggkaffe, rör, vänta tills kaffet sjunkit. Drick... blir nästan som kok.
Det är det klart bästa kaffet, alltså presskaffe eller kaffe gjort i pressbryggare. Enda nackdelen är att Bodums kaffebryggare är i glas men vad gör man inte för att få gott kaffe på turen.
Det är det klart bästa kaffet, alltså presskaffe eller kaffe gjort i pressbryggare. Enda nackdelen är att Bodums kaffebryggare är i glas men vad gör man inte för att få gott kaffe på turen.
Annars så har jag ett UL-tips på kaffe. Arabiskt kaffe! Starkt, exotiskt och gott och går dessutom utmärkt att tillaga i kastrullen vilket minskar mängden nödvändiga kaffeprylar
/Jesper
Som aldrig dricker mer än 4 liter av det svarta guldet per dag!
Och uppriktigt sagt, jag har sett bättre limerickar. Du kanske ska sätta en/några gräns/-er för dig själv, typ inte skriva limerickar efter kl 24.00, gå å lägga sig senast kl. 02.00, logga ut efter 8 timmars och tan en paus på minst 30 minuter osv.