kaffe är gott!!

Håkan K; sa:
Och uppriktigt sagt, jag har sett bättre limerickar.

Jag uppskattar uppriktighet!!!

Jaha, du tycker alltså att världen klarar sig utan mina limerickar! Det var fräckt.
Men du, får jag inte ens en liten tyskbonus på den här svenska sidan? *gnäll*
Eller måste man skriva extra bra limerickar som tysk? Så att säga för Goethes skull...

Jo, tiden var ju ganska pervers, det håller jag med om. Men ibland är det så. Jag måste göra mig av med ett viktigt arbete.

Gissa vad som står framför mig och ryker! ;)

/Georg

sachsaren; sa:
Håkan K; sa:
Och uppriktigt sagt, jag har sett bättre limerickar.

Jaha, du tycker alltså att världen klarar sig utan mina limerickar! Det var fräckt.
Nej, det låter jag vara osagt... De limerickar du skriver sent om natten är dock av en betydligt lägre kvalitet.

sachsaren; sa:
Jo, tiden var ju ganska pervers, det håller jag med om. Men ibland är det så. Jag måste göra mig av med ett viktigt arbete.
"göra mig av med ett viktigt arbete" = dumpa det i nån annans knä, så att du slipper göra det? :)

sachsaren; sa:
Gissa vad som står framför mig och ryker! ;)
Datorn??? :)

/Håkan

Var faar man tag i gott kaffe i Kina? Jag har bara lyckats faa tag i Zoegas en gaang haer och det var genom en dansk som hade tagit det med sig...

/Stellan

Ps. Kan naagon skicka ett paket Zoegas till mig? Bor i ett groent taelt i Qinghai.

Använder pulverkaffe på mina vandringar. Upptäckte, vid en vandring kring Naimakka där det var ont om ved på kalfjället att använda vid matlagning, att om man kokar upp vattnet med pulverkaffe i, så får man ett kaffe som smakar exakt som bryggkaffe. Har bjudit lappar på kaffe som jag kokat upp på detta sätt och dom har trott att det varit bryggkaffe.

FJS90/91; sa:
j_stellan; sa:
Kan naagon skicka ett paket Zoegas till mig? Bor i ett groent taelt i Qinghai.

Jajaja... sitter du framför en dator i tältet och gör inlägg p?http://www.utsidan.se s?kan du beställa kaffe via Internet!!

:)

Hej

Tack foer tipset. Det aer bara ett fel och det aer om man bestaeller oever naetet fraan Zoegas saa kommer det antagligen att staa paa paketet att det innehaaller kaffe. Detta medfoer att tullen kommer att ta hand om det. Man faar inte skicka mat till Kina med vanlig post. Om man ska komma runt problemet aer att skicka det som naagot annat... Jag har inte naagon dator i taeltet. Jar aer foer tilfaellet i en liten stad och vaentar paa att faa mitt visum foerlaengt. Utsidan.se blir daa ett bra tidsfoerdriv, ungefaer som naer du jobbar...

/Stellan

Håkan K; sa:
j_stellan; sa:
Utsidan.se blir daa ett bra tidsfoerdriv, ungefaer som naer du jobbar...
Fy va tarvlit skrivet... mer sånt! :)

/Håkan

Jag skrev bara som det aer foer tillfaellet mellan mig och Utsidan.se. Jag har inga stoerre planer paa att koepa naagot exakt nu saa jag behoever inte laesa naagra recensioner om naagon speciell vara. Jag har inga stoerre fraagor som jag undrar oever och daerfoer behoever jag inte skiva dem i naagot forum. Saa det jag anvaender Utsidan.se till aer tidsfoerdriv. Visst kan det vara kul att svara paa naagon fraaga foer att hjaelpa naagon annan men jag vinner inget paa det. Kanske kaenner mig duktig och blir lite gladare...

/Stellan

Re: Presskaffe i plastpress!

polarhund; sa:
nippon; sa:
Det är det klart bästa kaffet, alltså presskaffe eller kaffe gjort i pressbryggare. Enda nackdelen är att Bodums kaffebryggare är i glas men vad gör man inte för att få gott kaffe på turen.

Pressobryggare finns i lexanplast(?) från Bodum, fast jag har inte sett den i Sverige. Men det finns en annan från Relags att köpa hos Sportsnet.se http://www.sportsnet.se/wsp/sportsn...=REL16-300&categorynu=P3&categorytxt=Tilbehør

Jag har en liten bodumbryggare i plast. Inhandlades på DUKA.

ensamvandrare; sa:
Använder pulverkaffe på mina vandringar. Upptäckte, vid en vandring kring Naimakka där det var ont om ved på kalfjället att använda vid matlagning, att om man kokar upp vattnet med pulverkaffe i, så får man ett kaffe som smakar exakt som bryggkaffe. Har bjudit lappar på kaffe som jag kokat upp på detta sätt och dom har trott att det varit bryggkaffe.

Nämen det var ju ett riktigt bra tips! Vi använder Änglamarks ekologiska snabbkaffe för att det faktiskt är helt OK. Men om det kan bli ännu bättre så är det ju riktigt bra.

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg