Hä ä klart Jag bor för tillfället i lägenhet i stan så Fristads eller stövlar har jag inte. Jag kanske köper stövlar för hundträning men håller mig till kängor när jag bär tungt. För mig blir det långväga saker när det är jakt så det är i regel en stor sak och planerat in i minsta detalj. Hoppas komma åt att jaga rapphöns på egna/lånade marker inom en snar framtid och då skulle det kunna bli dagsturer - skulle vara förjävla kul! Just nu blir det 20 mil enkel väg tor då och då för att träna tjejens Gordon Setter på fasan och rapphöns. Hoppas man kan skjuta första ripan för honom nästa höst.
Fan, nu blev jag sugen på att komma ut fast har kräksjuka så det blir inget i helgen.
Fan, nu blev jag sugen på att komma ut fast har kräksjuka så det blir inget i helgen.
det funkar lika bra med fristad och tretorn även om man jagar länge, det är dock kläder som är gjorda för människor som arbetar ute i alla väder.. frågan var hur det ligger till, inte vad som är rätt och fel.. det handlar nog mer om hur man jagar, åker man iväg och jagar som en stor sak eller som jag, ta hunden i ena näven o bössan i andra.. ibland kaffe på termos..