• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Jag häpnas...

Re: Norrmann hävdar:

malindo; sa:
"Svenskerne er followers, de kan ikke tänke sjelve".

Jaa, vad svarar man på det...

"Om inte norrmännen hittat olja så hade de fortfarande klättrat i träd och käkat bananer!" kanske... ;)

Han har ju verkligen lyckats sätta fingret på den svenska själen. Precis såna är vi ju, allihop...

E råm så jäääla bra själva rå?

gahne; sa:
Han har ju verkligen lyckats sätta fingret på den svenska själen. Precis såna är vi ju, allihop...

Det sköna med att höra en sån sak från en norrman är att man inte behöver bry sig.

- För det första vet ju alla att svenskar inte bryr sig om Norge. Finns Norge?
- För det andra gnäller ju norrmän alltid på oss svenskar, så vi har vant oss.
-För det tredje är ju inte direkt Norge jordens mest heterogena folk själva. De är alltså ännu mer followers än vi - skillnaden är bara att de aldrig skulle följa en svensk.
- De äter mackor till lunch.

(Brasklapp: jag känner flera norrmän som är trevliga. Jag har till och med haft en norska som flickvän. En gång såg jag till och med på ett norskt program på tv. Jag har plattor med A-HA och en lusekofta. Jag har smakat valkött.)

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg