• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

JA!

Vad glad jag är att det blev nej! Nu är det bara att vänta in framtidskonventent, sen kan vi gå och folkomrösta om vi vill vara kvar i EU.

1; sa:
Vad glad jag är att det blev nej! Nu är det bara att vänta in framtidskonventent, sen kan vi gå och folkomrösta om vi vill vara kvar i EU.

Precis, som litet extremt utlandshandelsberoende land är detta ett drömscenario! Med skyhöga handelshinder mot vår exportindustri blir det mumma för välfärden!

Du får min röst! (Som säger att politik bör hållas utanför detta forum.)

/ G

Elfenbenspladder

FJS90/91; sa:
om detta tvistade de lärde!

Hoho, nu reser sig di skånske!

Betänk följande:
En glad och snäll tjomme (påminner lite om Edward Persson...) drar in nära nog hela sitt levebröd på att sälja tomater på ett torg. (Lite grann säljer han till släkt och vänner också, men det struntar vi i här.) Tidigare har det varit gratis att stå och sälja på torget, men nu ska han varje dag få betala en hög parkeringsavgift för att parkera kärran med tomater på torget. Allt annat lika (han säljer lika mycket), kommer han ha mer eller mindre pengar i plånboken slutet av varje dag? Och kommer han med dessa pengar ha mer eller mindre pengar över att spendera på hans barn, hans gamla sjuka mor etc?

Ähh, vad???

/ G

Re: Elfenbenspladder

tigertamjaren; sa:
Hoho, nu reser sig di skånske!

Betänk följande:
En glad och snäll tjomme (påminner lite om Edward Persson...) drar in nära nog hela sitt levebröd på att sälja tomater på ett torg. (

Ähh, vad???

/ G

Du kommer inte att lyckas denna gången med ditt rävspel, det finns lika många motsatsexempel i den här frågan.. Det enda vi kan vara helt säkra på är att ingen vet ett skit om ifall det e bra eller dåligt. Det finns däremot en massa som tror sig veta åta båda hållen..

Men det e mest bajssnack!

(tigern du aldrig tämjer)

Om man skippar för-mot snacket och bara tittar på resultatet http://www.val.se/ så är det extremt skiktat. Inte bara mella olika landsdelar, utan också inom enskillda kommuner. Som i så många andra frågor nu så är det många som känner sig maktlösa.

JA-sidan sa mot slutet att Euron inte säkert skulle införas just 2006, utan först när kronkursen är den rätta, vilket skulle kunna vara flera år senare.

NEJ-sidan hävdade att det inte alls behövde dröja till 2013 innan nästa omröstning, den kunde mkt väl hållas redan efter nästa val 2005.

Slutsatsen är att ett JA är ett NEJ, och tvärtom.

Därmed kan man lugnt införa Euron med det snaraste, med hänvisning till ovanstående.

Tills dess får man väl låta dom där 15 Euro som blev över efter semestern ligga i byrålådan, eller, för säkerhets skull, gå till banken och be dom förvara sedlarna tills dom går att använda.

F ö så ser jag det som positivt att politiker i Sverige och Bryssel fått sej en känga. Skärpning!
Det negativa är väl att vi har valt att hålla oss utanför det Europeiska fredsprojektet.

(Ursäkta politiksnacket, i fortsättningen ska jag håla mej till neutrala ämnen som inte väcker några känslor, såsom Gore-Tex, märkesfixering, ryggsäckens vikt m m)

björner; sa:
(Ursäkta politiksnacket, i fortsättningen ska jag håla mej till neutrala ämnen som inte väcker några känslor, såsom Gore-Tex, märkesfixering, ryggsäckens vikt m m)

Jag tycker att det är en jävla tur att vi bryr oss om annat än ryggsäckar och att vi då och då ventilerar det som känns aktuellt.. Frilufsare röstar oxå!!

(tror jag)

;)

strejkade

Vi har gått med i EU och nu har vi röstat om huruvida vi
är med. Kottplockarna vann. När jag går i pension
(och helst före 65) vill jag emigrera till Frankrike.

il C.

Re: strejkade

il Camoscio; sa:

il C.

Jag har fått en uppfattning om att många som närmar sig pension röstade ja. Det verkar som att de bara bryr sig om sina pensioner, inte vad som är generellt bra för svensken.

Re: strejkade

il Camoscio; sa:
il C.
Med en säker prognos baserad på kvalificerade gissningar bedömmer jag att min pension kommer att räcka föra att leva ett gott liv - men jag skall ju flytta till Indien när jag pensionerar mig.
Beträffande fokomröstningen så deltog jag inte. Vi kommer att ha Euro inom tio år iaf. // Roland

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg