Med tanke på vilka [raderat] det är som driver skridskoklubbarna, framförallt gubbarna i SSSK, är så har du helt fel om var tröskeln ligger.
För Stockholm finns en utmärkt Facebook-grupp, https://www.facebook.com/groups/israpportstockholm/ (plus några syskongrupper för mer offtopic-diskussioner)
Du får gärna utveckla vad du tycker är idiotiskt med skridskoklubbarna och hur dessa existerande klubbar kan vara en tröskel för att du vill starta ett alternativ?
Är tröskeln att skidskonätet redan är så inarbetat för många så kan jag förstå det, men de har ju tagit en stor "marknadsandel" redan och vill man "värva över" så får man normalt erbjuda något bättre och/eller billigare.
Det kan vara så att skridskonätet inte passar allas smak, men då har man två val, antingen ändrar man de som finns, t ex genom motioner på årsmöten. De flesta ideela föreningar har demokratiska stadgar och är man beredd att jobba själv så kan man förändra. Men att kräva att de som gillar en förening och trivs med hur den fungerar att ändra sig tror jag är svårt.
Alternativet blir då att man startar eget, efter eget tycke och smak, hittar likasinnade och lägger sin energi där.
Jag tycker sökbarheten i facebookgrupper är en begränsning och gillar många funktioner på skridskonätet, särskilt geo-tjänsterna kopplat till färdspår. Men dyker det upp något bättre är jag inte främmande för att prova.
/Patrik
Senast redigerad av en moderator: