Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Isdubbar på axelrem
- Trådstartare Snödrivan
- Start datum
Ja, här är mn tråd som fick oväntat få bra bildsvar. Har fortfarande inte monterat mina
Kydex är väl ett material som inte sällan används för knivslidor eller är kydex ett företag också?
Och vad är din tanke med kydex, någon form av bottenplatta att som man fter på ryggan där isdubbarna i sin tur sitter fast?
/Patrik
Montera isdubbar på ryggans axelrem?
Jag har hitills åkt med isdubbarna hängande runt nacken men funderar på att istället montera dem på ryggsäclkens axelremm och vill ha tips på hur. De ska såklart sitta bra och fast men vill gärna ha möjligheten att montera av dem om jag vill. Kanske man kan fästa med någon spännrem eller något...
www.utsidan.se
Och vad är din tanke med kydex, någon form av bottenplatta att som man fter på ryggan där isdubbarna i sin tur sitter fast?
/Patrik
Vilka isdubbar vill du utgå från? Hur breda är handtagen?
Jag har gjort en minimalistisk lösning med smala skaft/ handtag för att det skall passa bättre på axelbandet. Jag har en liten räddningslina på ena axelbandet och två isdubbar på det andra. Andra har en isdubb på vardera axelbandet.
Det är viss risk att både nån isdubb eller räddningslknan lossnar när man tar av och på ryggsäcken samtidigt som de skall vara rimligt lättåtkomliga när man plurrar.
Thure
Jag har gjort en minimalistisk lösning med smala skaft/ handtag för att det skall passa bättre på axelbandet. Jag har en liten räddningslina på ena axelbandet och två isdubbar på det andra. Andra har en isdubb på vardera axelbandet.
Det är viss risk att både nån isdubb eller räddningslknan lossnar när man tar av och på ryggsäcken samtidigt som de skall vara rimligt lättåtkomliga när man plurrar.
Thure
Jag delar din tanke om att ha räddningslinan på ena sidan (jag är högerhänt så jag vill ha den på höger sida) och sedan båda dubbarna på vänster axelrem.Vilka isdubbar vill du utgå från? Hur breda är handtagen?
Thure
Visa bilaga 44248
Patrik
Vinter i Österrike: 6 höjdpunkter
Upplev ikoniska skidbackar, glaciäräventyr och charmiga byar där alpina traditioner och kulinariska smakupplevelser skapar en unik atmosfär.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg