Det är noterat.
Nüvi har åtmintone inte den logiska kullerbyttan att grusvägar ritas grövre än de minsta belagda vägarna, som c550 har. Dessutom tycker jag att det är bättre som det är på Nüvi, att även de vägar som inte ingår i rutten visas med sina normala färger, så att man enkelt kan se hur stora de är. I c550 blir alla vägar, som inte används av rutten, gula. De som ingår i rutten behåller sin färg, fast den ser man sällan, för den violetta linjen döljer det mesta.
I iQue 3000 kan man välja hur man vill ha det.
Den "blaffiga" grafiken uppskattas av en del synsvagare personer, har jag hört. Men överblicken blir bättre på iQue. Tyvärr är det väl inte så många fler än du och jag, Jonas, som kör med både Nüvi och iQue. Samtidigt.
Intressant att se att c550 och Nüvi 360 är så lika varandra, i skärmbilderna, men ändå aldrig identiska.
Min bil börjar likna en traditionell sovjetisk fiskebåt. Mer elektronik än fisk.
Anders
Nüvi har åtmintone inte den logiska kullerbyttan att grusvägar ritas grövre än de minsta belagda vägarna, som c550 har. Dessutom tycker jag att det är bättre som det är på Nüvi, att även de vägar som inte ingår i rutten visas med sina normala färger, så att man enkelt kan se hur stora de är. I c550 blir alla vägar, som inte används av rutten, gula. De som ingår i rutten behåller sin färg, fast den ser man sällan, för den violetta linjen döljer det mesta.
I iQue 3000 kan man välja hur man vill ha det.
Den "blaffiga" grafiken uppskattas av en del synsvagare personer, har jag hört. Men överblicken blir bättre på iQue. Tyvärr är det väl inte så många fler än du och jag, Jonas, som kör med både Nüvi och iQue. Samtidigt.
Intressant att se att c550 och Nüvi 360 är så lika varandra, i skärmbilderna, men ändå aldrig identiska.
Min bil börjar likna en traditionell sovjetisk fiskebåt. Mer elektronik än fisk.
Anders