Into the Wild - någon som sett?

Hur bra tyckte du att Les Stroud lyckades med sina idéer att leva "Off the Grid"?

Han satte upp en vindsnurra och några solceller, men hur han t ex värmde upp huset var ju oklart (den där lilla myskaminen oräknad!). Jag misstänker att han i största utsträckning använde generatorn!

Jag tror att han fuskar på så många sätt att hela grejen är högst tvivelaktig, men jag tar ändå till mig budskapet och uppfattar det som att främsta syftet med själva filmen, (inte påhittet), borde vara att öka medvetenheten om vad människan gör för åverkan på moder jord.

Men visst är det lika illa, (om inte värre ur vissa synvinklar), att använda en massa gas och olja istället för el...
 
jättebra!

Jag fick höra om filmen från en kompis...och trots att jag var lite skeptiskt så tyckte jag att det var en kanonbra film! Det handlar inte bara om att gå ut i naturen utan att veta någonting...Det handlar också om vad vi gör med tiden vi har på jorden...Så många gör det dem tror att de bör göra men lever inte lyckligare för det.

Jag kommer också från USA och kan identifera med personer i filmen och det sättet man lever där.

Skulle rekommendera det till alla men den är inte en film för alla. Det har varit ett tag sedan jag såg den och jag tänker fortfarande på den! En pärla bland alla andra skräp som finns...
 
Såg filmen för ett par månader sen och jag blev inte det minsta besviken! Kan dock tänka mig att den känns lite överpretentiös om man inte känner till historien på något vis sen tidigare.

Ett väldigt precist återberättande av boken, dock är några smådetaljer ändrade. T.ex. har de ändrat placeringen av bussen till ett mycket vackrare ställe än det verkliga ;)
 
Han verkade vara en god kandidat till "The Darwin Awards"

På tal om Darwin så kanske den här boken/filmen bekräftar hans teori.

Eftersom jag inte sett filmen så vet jag inte om den glorifierar en livsstil och gör lillpojken till hjälte eller om det mer är en skildring av vad som händer om man kutar med huvudet under armen tills det tar stopp?

Bosse
 
Någon som sett filmen om Chris McCandless, gjord av Sean Penn, baserad på Jon Krakauers bok? Jag har läst boken, och är baserat på det högst osäker på om det är värt ett par timmar av min begränsade livstid att se filmen, även om naturbilderna säkert är storslagna... IMHO var killen ett fån, fullt i klass men mannen som skulle upp på Everest i shorts förra året. Om man nu vill visa/bevisa någonting, så kan man väl i alla fall försöka göra det på ett sätt som väcker respekt, inte gör en till åtlöje, vare sig man lyckas eller misslyckas. Alternativt kan man skita blankt i vad folk tycker (sympatiskt, tycker jag) men då kanske man i alla fall ska tänka till en liten gång innan man sätter igång, så att man lever länge nog för att känna att man lyckats, eller misslyckats, med det man föresatt sig. McCandless tänkte nog inte alls, vare sig stort eller smått. Hur han kom att imponera så på Krakauer, och Penn, är mig en gåta. Men jag är å andra sidan bara en enkel eskimå som lever i en liten håla nära Nordpolen.

Jag tycke den filmen är i en klass för sig själv, riktigt bra.
Dock tyckte jag den mer handlade om att bryta sig ut från samhället och inte om hur man överlever i naturen precis.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seobserver Extract from The Bacon report Överlevnad 0

Liknande trådar