Jag äter hårt/mjukt bröd med varm choklad.
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inte Havregrynsgröt!
- Trådstartare maka
- Start datum
Jag har en sån där bubbelmadrass - Termarest Z-lite - vaktelägg skulle kanske gåmaka; sa:Förra året hade jag ett tolvpack ägg i liggunderlaget, (jag har det traditionella gröna som man rullar ihop) Det är inga problem. Men en höna kanske inte vore någon dum ide
Men glöm inte att plugga igen båda sidorna på liggunderlaget så att de inte kanar ut.
ala; sa:maka; sa:Får tacka för alternativen, Det lutar åt välling med kräm eller Start med torrmjölk.
Müssli med blåbärssoppa är inte heller så dumt.
Just det , start eller müssli med blåbärssoppa är även kallad som "fjällgröt". Gott är det!
Risgrynsgröt
Grabben gillar inte havregrynsgröt så jag får servera risgrynsgröt.
Hemma blandar jag minutris, mjölkpulver, salt och socker.
På morgonen kokar jag upp vatten, häller i röran och låter det svälla en stund. Efter ett upkok och ytterligare en stunds svällande är det klart.
Äts med kanel, socker och fjällbäckskyld torrmjölk.
Det funkar, men julgröten på gammaldagsmjölk smakar bättre!
Grabben gillar inte havregrynsgröt så jag får servera risgrynsgröt.
Hemma blandar jag minutris, mjölkpulver, salt och socker.
På morgonen kokar jag upp vatten, häller i röran och låter det svälla en stund. Efter ett upkok och ytterligare en stunds svällande är det klart.
Äts med kanel, socker och fjällbäckskyld torrmjölk.
Det funkar, men julgröten på gammaldagsmjölk smakar bättre!
Re: Välling med Start
Jag brukar köra med gröt....
Men hur skulle det funka med Start Naturell,smaksatt med proteinpulver med chokladsmak?
peter
dolip; sa:Fullkornsvälling med Start i funkar mkt bra. Start choklad är riktigt mumsigt.
/David
Jag brukar köra med gröt....
Men hur skulle det funka med Start Naturell,smaksatt med proteinpulver med chokladsmak?
peter
Frukost
Jag blander portionspåsar hemma. 1 portion:
1 dl rågflingor
1 dl havregryn
kanel
salt
russin
krossade linfrön
Detta kokas med 4 dl vatten. Jag äter det med torrmjölk. Russinen kan bytas ut mot torkade äpplen eller annat. Linfröna ser till att magen tröskar på ungefär som den ska.
Jag blander portionspåsar hemma. 1 portion:
1 dl rågflingor
1 dl havregryn
kanel
salt
russin
krossade linfrön
Detta kokas med 4 dl vatten. Jag äter det med torrmjölk. Russinen kan bytas ut mot torkade äpplen eller annat. Linfröna ser till att magen tröskar på ungefär som den ska.
Rejält med Müsli med soppa. Inte lika tjusigt som en kontinentalfrukost, men snabbt, enkelt och ger kraft i många timmar.
Jag vet inte varför, men personligen tycker jag att müsli och frukt-/blåbärs-/annan soppa smakar sk*t. Ingen aning om varför, och jag hade stora förhoppningar på denna blandning, men icke... Chokladsmak kanske kan fungera? Annars kör jag på Crunchy + välling el vatten, en kopp choklad och några hårdbrödmackor med räkost.
/A.
/A.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Recept havregrynsgröt med varma koppen | Friluftsmat | 8 | ||
Portionsstorlek havregrynsgröt? | Friluftsmat | 14 | ||
Koka havregrynsgröt! | Friluftsmat | 3 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg