Instaflator

Mitt expeed downmat 9 blåser jag också upp med den medföljande rullstägnda påsen som även kan dubblera som tät packpåse.De kalalr den schnozzel. Den är dock mer i storlek som en normalstor kajakpacksäck så det liggunderlaget brukar ta 3-4 påsfyllningar för att bli fullt uppblåst.

Instaflator låter väldigt prasslig - den låter spröd men kan vara en hörselvilla. Expeedpåsen är i halvtunn nylon dvs inte så ömtålig.

Tror jag har en föregångare till denna:
http://www.addnature.com/exped-downmat-tt-9-lw-457902.html

Mitt var något billigare men ändå över 2kSEK, fick bli en "till Patrik från tomten" för några jular sedan :)
Funkar bra även inomhus på hårt golv.

/Patrik, sover gott på den - mjukt och varmt

Jag, eller rättare sagt min sambo, har en downmat 9. Den blåser man inte upp med 3 omgångar med packpåsen, snarare 15....
Men nu var det ju själva pumppåsen jag funderade på, inte luftmadrassen som skulle blåsas upp.

Jag, eller rättare sagt min sambo, har en downmat 9. Den blåser man inte upp med 3 omgångar med packpåsen, snarare 15....
Men nu var det ju själva pumppåsen jag funderade på, inte luftmadrassen som skulle blåsas upp.

Jag använde också betydligt fler påsfyllningar i början men med lite övning på att verkligen fylla påsen och att inte släppa ut luft bakvägen så är det nu betydligt färre. 15 ska du inte behöva om du har samma utrustning som jag. Tror mitt heter expeed downmat 9 LW XP om man ska vara petig. Separata in- resp ut-ventiler och en gul packpåse.

/Patrik

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg