Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det något spännande att åka utmed Göta kanal? Har någon prövat? det borde finnas gammal väg för dom som drog båtarna , men jag vet inte . skulle vara kul att ta sig dit i sommar.
Är det något spännande att åka utmed Göta kanal? Har någon prövat? det borde finnas gammal väg för dom som drog båtarna , men jag vet inte . skulle vara kul att ta sig dit i sommar.
Jag kan bara uttala mig om sträckan mellan berg och borensberg. Det är en utmärkt cykelväg, men som sagt: Det är grusväg hela sträckan. De asfalterade vägar som finns runt omkring är inte heller så njutbara på inlines tyvärr. Grov struktur, smalt och rätt snabb biltrafik.
Jag känner till Västgötadelen mellan Tåtorp och Sjötorp och där är det grus hela vägen. Man kan dock ta sig på vanliga vägar som inte är alltför hårt trafikerade, men varierande asfaltskvalitet, från Tåtorp till Töreboda.
Jag har förvisso inte rört mig längs med hela göta kanal, men kan defitivt säga att det inte är anpassat för någon inlinesåkning inte. Såvida du inte vill köra på grus, men det funkar ju sådär...