Inflammation i hälen?

Jag har fått ont i hälen i ena foten. Det känns vid hög belastning när man går men inte speciellt mycket om man endast använder handkraft. Smärtan kom när jag blev förkylld för 10 dagar sedan.
Jag har för mig att jag hade problem i samma område när jag vandrade i augusti.

Jag har läst här att man kan få inflamation under fotsulan och att den då kan "släppa". Funderar om det kan vara något sådant och att det då tog skruv när jag åkte på en förkylning vilket borde vara naturligt och då förklara att det kommer så här långt efter.

Jag hade brutal värk i foten för några dagar sedan när förkylningen släppte, frossa och skit trots att jag knappt hade någon feber. Sedan dess tror jag att det blivit bättre.

Någon som varit med om något liknande? Smärtan är liksom inne i foten och baktill i nedre delen.

Läkare är ju helt meninglöst att gå till då de oftast är rena kvacksalvare. Jag kanske skulle ta ett blodprov dock.

Ja en riktig favorit-tråd i repris.

Frågar hellre okända amatörer på ett forum än läkare dessutom försett med brasklappen att man kanske skulle ta ett blodprov trots allt. Stor humor :)

Läkare är ju helt meninglöst att gå till då de oftast är rena kvacksalvare. Jag kanske skulle ta ett blodprov dock.
Exakt, så därför vänder du dig till den samlade expertisen på nätet, utsidan inkluderad? Det låter tryggt.

Mitt råd är att gå till någon kvackare som du måste betala rejält med pengar. Placeboeffekten är störst då, enligt befintliga studier.

Senaste gången när jag åkte på en spricka i foten vid vandring så gjorde inte läkarna någonting.

"det är nog ingen fara, du kan ju gå på foten"

Tre inlägg liksom och alla OT.

Att staffan andersson var empatistörd var ju inget nytt men liksom det här går ju lite väl långt.

Senast ändrad:
Hihihiiiii

Och här kan vi hitta ytterligare en teori till varför dinosaurerna dog ut... De tråkade ihjäl varandra.
;)

dinosaur.jpg

Kan till viss del hålla med om att om man går till vårdcentralen vid fel tidpunkt (läs sjukskrivningsdagskvoten full) så möts man av läkare som beter sig som kvacksalvare.

Själv är bäste dräng.

Och här kan vi hitta ytterligare en teori till varför dinosaurerna dog ut... De tråkade ihjäl varandra.
Haha, eller så blev de sittande hemma pga att de saknade medicinsk kompetens att vända sig till när de slog sig på tassen. Eller för att de inte ens sökte.

Det är f ö bra att de med få inlägg har mer mandat att skriva nonsens, så vi alla kan komma upp i 3000+ inlägg.

Och nej, jag har ingen hjälp att ge och jag tycker det är en väldigt märklig inställning trådstartaren visar upp, hur många eller få inlägg han än skrivit. Som man frågar får man svar, helt enkelt.

clindh

Forumvärd
Skärpning - diskutera Michaels häl och lämna hans anledning till att fråga därhän, eller inte alls. Det här blir för OT.

Jag har fått ont i hälen i ena foten. Det känns vid hög belastning när man går men inte speciellt mycket om man endast använder handkraft. Smärtan kom när jag blev förkylld för 10 dagar sedan.
Jag har för mig att jag hade problem i samma område när jag vandrade i augusti.

Jag har läst här att man kan få inflamation under fotsulan och att den då kan "släppa". Funderar om det kan vara något sådant och att det då tog skruv när jag åkte på en förkylning vilket borde vara naturligt och då förklara att det kommer så här långt efter.

Jag hade brutal värk i foten för några dagar sedan när förkylningen släppte, frossa och skit trots att jag knappt hade någon feber. Sedan dess tror jag att det blivit bättre.

Någon som varit med om något liknande? Smärtan är liksom inne i foten och baktill i nedre delen.

Grodanbolle, jag skulle om jag vore dig knalla iväg till en läkare, vad jag vet så kan det vara träligt o bli av med en ev. inflammation, då man underhåller den med att belasta foten.
Det kan vara en hälsporre, hur som helst, gå till läkaren,
kräv ordentlig undersökning, röntgen, etc.

Överdriv smärtan, annars får du kanske Albyl o blir hemskickad, säg att du inte står ut längre !

Stå (?) på dig Grodan !

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg