Hutta dig varm på natten?

gundj; sa:
Virrhönan; sa:
Hur många gånger har Nalgene-flaskans vara eller icket vara diskuterats på utsidan.se?! Den som räknar efter vinner en Nalgeneflaska fylld med värmande sprit.... :p

37 gânger, jag mailar dig min adress för flaskleverans.

hmm det är något magiskt med detta tal, många viktiga historiska personer har dött vid just den åldern. van Gogh, jesus(fråga mig int ehur de har räknat ut det), har för mig att lennon var 37 också.....

nu kommer alltså densamma siffra att leda till att en alldeles för stor mängd alkohol kommer att insupas på för kort tid, vilket i sin tur kan leda till död och bedrövelse....

men jag är inte bitter....

b_luthman; sa:
gundj; sa:
Virrhönan; sa:
Hur många gånger har Nalgene-flaskans vara eller icket vara diskuterats på utsidan.se?! Den som räknar efter vinner en Nalgeneflaska fylld med värmande sprit.... :p

hmm det är något magiskt med detta tal, många viktiga historiska personer har dött vid just den åldern. van Gogh, jesus(fråga mig int ehur de har räknat ut det), har för mig att lennon var 37 också.....

nu kommer alltså densamma siffra att leda till att en alldeles för stor mängd alkohol kommer att insupas på för kort tid, vilket i sin tur kan leda till död och bedrövelse....

men jag är inte bitter....

Jag motsätter mig den aningen nedvärderande kopplingen till ovan nämda personer.
Jag anser mig betydligt "bättre" dâ jag klarat gränsen med ytterligare +10 âr :)

tiddelipom; sa:
pal2; sa:
Virrhönan; sa:

Nej tack, Nalgene tål inte sprit så bra.

Nej, vem vill tillbringa natten med en lallande aspackad Nalgene i sovsäcken :)

:) 10 poäng.

Men det kanske gör denne/denna Nalgene lite lättfotad.... Lite trist bara om Nalgene börjar läcka på sig inne i säcken i sitt förvirrade tillstånd.

Peter

men om nu Nalgene har spillt i sovsäcken så gället det ju att köket inte tas fram för att värma upp luften inuti sovsäcken, kan bli lite väl varmt då...

gundj; sa:
Virrhönan; sa:

37 gånger! Fantastiskt! Fast tydligen var inte spritfylld Nalgene nåt bra sa dom nyss härnånstans, så jag fyller den med punchpraliner istället. Man kanske ska strunta i hutten inför natten och istället vräka i sig godis? Hur många punchprallar måste man äta innan man blir full?

b_luthman; sa:

Van Gogh och Jesus, vilka var det??? Lennon känner jag till däremot och han var inte 37 år när han mördades. Född 9 oktober 1940 och mördad 8 december 1980

//Anders

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg