pal2; sa:^_^; sa:Mjo men den tenderar att rasa ihop lite i ryggen. Den är ju "bara" en påse. Grejjerna ramlar ner i botten, och då blir den lite vikt i ryggen. Om jag har ett sittunderlag i den så blir det lättare att stapla grejjerna på varandra, och den håller formen bättre. Fördelen med sittunderlag är att jag kan lägga det under höften, där frös jag nämligen när jag sov på turen. Iofs kanske köldproblemen löser sig om jag köper en bättre sovsäck...
Thermarestet får jag nog inte ner i ryggan, inte om jag tänkt packa något mer i den i alla fall.
Ska du ha med sovsäcken i lillryggan för en dagsutflykt?? Och vad gör det att den rasar ihop och alla 5-6 grejerna ligger huller om buller? Strunt i det är vad jag skulle göra (och gjort). Jag har haft termos, vattenflaska, lunchpaket, chokladkaka, varmtröja, vantar inne i "påsen" samt regnställ fäst på sidorna på toppturer och det gör inte det minsta att den blir lite hängig. När kommer fotot?!?!
Peter P.
Jag har aldrig sagt att jag skulle ta med mig sovsäcken på en dagstur... Jag skrev att när jag sov, så frös jag om höften. Därför skulle ett litet sittunderlag vara fint att lägga under höften när jag sover. Å andra sidan kanske jag köper en varmare sovsäck istället, och då behövs ingen extra isolering. I så fall vill jag inte "släpa" på ett sittunderlag till min dagtursryggsäck.
TJA; sa:Med risk för att länken redan finns i denna tråd(nej, jag orkade inte läsa igenom hela) tipsar jag här om Ander J's eminenta beskrivning för en ryggsäck.
http://www.andersj.se/lightrygga1_index.htm
/Thomas
Vilken söt! Och fina funktioner. Min är mycket enklare än den. Om allt det där materialet bara väger 450g, då måste ju min väga... Nästan ingenting?
Jo foto kommer ikväll, ge er till tåls. Jag har slarvat bort min sladd till digitalkameran, måste skaffa en USB-kortläsare så att jag kan ladda över fotona från kameran... När jag ändå är på Clas Ohlson kan jag lika gärna köpa en våg också, jag är rätt spänd på vad den lilla "pås-säcken" väger!