Tittade tillbaka här. Sen jag skrev sist har jag övergått till ett annat ryggprogram (det gamla tar jag fram ibland som omväxling). Alla övningarna görs med bröstet på en Pilatesboll.
1) Brösthäv, med händerna mot öronen och armbågarna så högt det går.
2) Armarna snett framåt och relativt lätta vikter (två hantelstänger), och blicken lyft. Häv armarna.
3) Med armarna åt sidan och tyngre vikter (just nu 7 kg), dra upp vikterna.
Det ska tydligen vara ett relativt mångsidigt program. Chins och pullups kan jag som sagt inte göra alls, jag har väl snarast blivit svagare i armarna de senaste månaderna. Jag tror inte min högra arm och axel går att träna upp alls, p g a dålig läkning efter en olycka (jag kan knappt pressa 5 kg rakt upp med höger arm.
1) Brösthäv, med händerna mot öronen och armbågarna så högt det går.
2) Armarna snett framåt och relativt lätta vikter (två hantelstänger), och blicken lyft. Häv armarna.
3) Med armarna åt sidan och tyngre vikter (just nu 7 kg), dra upp vikterna.
Det ska tydligen vara ett relativt mångsidigt program. Chins och pullups kan jag som sagt inte göra alls, jag har väl snarast blivit svagare i armarna de senaste månaderna. Jag tror inte min högra arm och axel går att träna upp alls, p g a dålig läkning efter en olycka (jag kan knappt pressa 5 kg rakt upp med höger arm.