Hur sätta upp tältet Helsport Nordmarka2

Hej
Skall till Sylarna och har lånat tält av min son. Helsport Nordmarka2. Testade att sätta upp det på gräsmattan, men jag misslyckades. Någon som har en bruksanvisning? Har kollat med Helsports hemsida, men där finns inget. Jag utgår från att man sätter upp yttertältet först.

Helsports instruktionsfilm som @Totteman länkar till visar ett bra sätt att gå tillväga på. Det viktiga är att ha yttertältet förankrat med en tätspik så man har något att spänna upp tältet mot. Sen är det, som @seobserver säger smart att ha innertältet kopplat till yttertältet redan från början. Det finns sällan någon anledning att koppla loss de båda.

Vad ”engelsmannen” håller på med begriper jag inte. Men problem har han :).

I sig kan man även snegla på Hillebergs instruktioner och filmer, då det inte är någon dramatisk skillnad i uppsättning mellan olika tunneltält med liknande design, kolla ex på Nallo2

I sig kan man även snegla på Hillebergs instruktioner och filmer, då det inte är någon dramatisk skillnad i uppsättning mellan olika tunneltält med liknande design, kolla ex på Nallo2
Tack alla, totteman seobserver HansBertil och smux, för de goda råden. Nu kommer det säkert att gå bra att sätta upp det.

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg