aldehyd_o@hotmail.com (Andreas)
Gäst
Hej har nyss köpt stighudar som jag ska ha på ett par turskidor (Åsnes Rago). Nu undrar jag hur långa dessa ska vara. Om det nu skulle spela någon roll så heter dessa Ascension Black Diamond standard 48 mm. Dessa har inget fäste bak och är i nuläget ca 10 cm längre än skidan. Så hur långa ska de vara? Har hört allt från 3/4 av skidans längd, några centimeter kortare än skidan till att vika upp dem bak till och fästa dem där. Nästa fråga är hur jag bäst fäster toppfästet (metall). Jag satte fast det genom att vika huden dubbel ca 5 cm och sedan tejpa med lite silvertejp. Funkar det? Det verkar så i alla fall.
Sedan med risk för att verkar helt urblåst.......vad ska man ha de två plast bitarna som följde med i paketet till. "Cheat Sheets" och "for easier handling of skins in cold temperatures" står det på påsen de ligger i. Jag förstår faktiskt inte riktigt meningen med dessa.
Det kunde också vara kul om någon som kan något om stighudar kunde kommentera mitt köp. Bra eller dåligt? Ska väl mest använda dem till topptur men kanske även vid andra tillfällen under turåkning. Är det någon skillnad mot sådana som finns att köpa på metervara?
Oj vad långt det blev.....undrar om nån orkat läsa ända hit ner....
Tack på förhand!
/Andreas
Sedan med risk för att verkar helt urblåst.......vad ska man ha de två plast bitarna som följde med i paketet till. "Cheat Sheets" och "for easier handling of skins in cold temperatures" står det på påsen de ligger i. Jag förstår faktiskt inte riktigt meningen med dessa.
Det kunde också vara kul om någon som kan något om stighudar kunde kommentera mitt köp. Bra eller dåligt? Ska väl mest använda dem till topptur men kanske även vid andra tillfällen under turåkning. Är det någon skillnad mot sådana som finns att köpa på metervara?
Oj vad långt det blev.....undrar om nån orkat läsa ända hit ner....
Tack på förhand!
/Andreas