Hur lång är Mossen?

Re: Re: Re: Vägbeskrivning till Safjället

jojjepersson; sa:
Jag har hört att de säljer orienteringskartor i kiosken i Botaniska för de som vill hitta alla småstigar. Har inte införskaffat mig en själv än (det är möjligt att de bara säljs på sommaren då kontrollerna sitter uppe)

Kartor kan köpas på Slottskogsvallen eller genom GOF (Göteborgs Orienteringsförbund)
 
Re: Re: Re: Vägbeskrivning till Safjället

jojjepersson; sa:
Ingen som har andra förslag på bra områden i/runt Gbg?

Ruddalen är inte så stort men ganska trevligt ändå. Längsta slingan är 4,2 km och riktigt kuperad. Det finns skyltat för att springa över till Påvelund och få ännu längre rundor.

Sisjön och Sandsjöbacka söder om stan är stort och fint. Näst bäst efter Skatås.

Hisingsparken vid Tuvevallens motionscentral är ganska okej om man vill träna på Hisingen.

Fontin i Kungälv där terräng-DM går är ganska kuperat. Milspåret går ut på Bohusleden.

Bunketorp vid Lindome sägs vara bra men jag har aldrig varit där själv.

/Klas

PS Sugen på FEM är det klart man är, men man ska ta sig dit också ...
 
Backarnas hem i Götet: Vägbeskrivning till Safjället

haskell; sa:
lgniklas; sa:
Tittade på Gulasidorna också. Det är ca 1.5 km dit, helt ok. Det ser ut att kunna vara lite kuperad löpning (vilket vore bra!). Är det så?
Så skulle man kunna uttrycka det... ;)


Och då har jag testat sent omsider... Som första pass med ryggsäck, vilket var ett utmärkt utmanande val... Jämrans vad kuperat! :) Skatåsspåren är en bagatell i sammanhanget. Men jag överlevde (knappt...).

/Överbackad Niklas... för att inte tala om hur trött hunden blev :