I lättpackarforumet ? jo det visar säkert att de flesta är lättpackare vågar jag gissa..
Då gissade du ju aktiskt fel. Mindre än var tionde räknar sig som lättpackare medans majoriteten var viktmedvetna men inga tandborstkapare.
I lättpackarforumet ? jo det visar säkert att de flesta är lättpackare vågar jag gissa..
Utan ett uns av dryghet eller ironi får jag säga att jag böjer huvudet i vördnad... 42 kilo i ryggan är en enastående prestation och detta för att utöva sina intressen, inte av tvång eller för att vara macho. "Olé tus huevos!" som man säger i "the old country"...
Jasså, ser iofs ut som 41% kryssat för någon av de 3 tyngre kategorierna och att 59% kryssat i någon av de lättare kategorierna. Vilket knappast motsvarar det verkliga snittet.
Om du nu är så jätteintresserad av det verkliga snittet så kan du ju göra en egen undersökning!
I något annat forum!
Joru; vad väger ditt rack?
Jag måste ta tillfället i akt och tipsa om de utmärkta karbiner som numera finns, tillverkade i aluminium!
Syntetrep kan verka lite skumt, men de verkar funka nästan lika bra som hampa, och så är de lite lättare också.
(kunde inte låta bli... själv har jag dock inga karbiner under 40g tror jag, och mitt rack är alltid för stort.)
Uppfattar mej som en lättpackare men ingen UL kille. Men visst har jag kapat tandborsten mm, mest för att kunna ta med mej mera "komfort och godis".