Hur lättpackad är du?

Hur lättpackad är du?

  • Ultratung (Strapatser gör färden bättre! En riktig karl ska klara...)

    Röster: 4 3.8%
  • Tung (Visst väger det en del men jag vill ju ha med mig allt)

    Röster: 9 8.6%
  • Medium (Bär givetvis hellre lätt än tungt, men lägger inte så mycket energi på att kapa vikten)

    Röster: 31 29.5%
  • Lätt komfort (Jag kollar alltid vad prylar väger, men en del saker är värda några extra hekto)

    Röster: 51 48.6%
  • Lätt (Packning är ett nödvändigt ont som ska väga så lite som möjligt)

    Röster: 9 8.6%
  • Ultralätt (Min senaste tur? Minns inte var jag var, men jag fick skin-out under 5 kg!)

    Röster: 1 1.0%

  • Totala väljare
    105
"Wanna be" Lätt

Har än så länge inte råd med kategorin Lätt ,som jag nog skulle vilja vara... så i omröstningen så hamnar jag på komfort lätt... just nu iaf...

Ultralätt låter inte lika kul... är för extremt för mig, tar liksom fokus från upplevelsen/komforten till lättheten... men det håller säkert inte alla med om ;-)

Thomas
 
Wannabe

Skulle vilja lägga mig i mellankategorin "wannabe-lätt", eftersom jag blivit biten, men inte haft möjlighet att ge mig ut på övernattningstur sedan jag började fundera i lättpackningsbanorna.
 
Frågorna är biased mot lätt packning. Skriv in: Robust komfort (Jag kollar alltid vad prylar väger, men en del saker är värda några extra kilo).

Raskesven
 
Jag såg att utsidan fått omröstningsfunktion nu, så varför inte reda utt detta en gång för alla?

Hur ska en person med en hobby svara?

Lättsegmentet för att han bär en personlig utrustning under 7 kilo eller ultratung eftersom mat + klätterutrustning som också ska med ger en total på 42 kilo?

Själv funderar jag på att svara ultratung. Inte för att jag tycker det utan bara för att jag alltid försöker svara tvärtom på omröstningar. Är väl lite motvalls ;).

Men bra initiativ :).

//J
 
Senast ändrad:
Hur ska en person med en hobby svara?
Lättsegmentet för att han bär en personlig utrustning under 7 kilo eller ultratung eftersom mat + klätterutrustning som också ska med ger en total på 42 kilo?

Tycker jag låter som en "lätt".
Särskilt om man förtydligar kategorin:

Lätt (Grundpackning är ett nödvändigt ont som ska väga så lite som möjligt)

Just hobbyfigurers behov av lätt grund pga tunga specialprylar är ju nåt som både jag och Jörgen ständigt tjatar om, så jag röstar på att såna - i egenskap av skolbokslättpackare - hamnar under "lätt".
 
Lättsegmentet för att han bär en personlig utrustning under 7 kilo eller ultratung eftersom mat + klätterutrustning som också ska med ger en total på 42 kilo?
//J

Utan ett uns av dryghet eller ironi får jag säga att jag böjer huvudet i vördnad... 42 kilo i ryggan är en enastående prestation och detta för att utöva sina intressen, inte av tvång eller för att vara macho. "Olé tus huevos!" som man säger i "the old country"...
 
Jag svarade medium fast jag nog kanske borde svarat tung. Sitter just nu med packlista å ryggan med alla prylar på golvet omkring mig och försöker komma på vad jag kan plocka bort och inte. Är så rädd för att frysa vilket betyder massa extra kläder. Lyckas alltid skada mig eller bli sjuk, likhetstecken med största "på tur-pakken" (first aid-kit). Fattig student tills nu betyder fet sovsäck som förmodligen är för kall... Suck.

Jobbar sedan två månader i en friluftsbutik vilket naturligtvis gör att man får lite gliringar över saker som min älskade, men inte precis packlite, Arch Wall-jacka.

Till sommaren sitter jag väl med helt ny utrustning. *tänker på de som inte ens har tak över huvudet*