Jag skulle vilja se någon plantera skog i burka...ödemark; sa:Jag har den jacka som Anders B pratar om (6 dot jackan) och jag tycker att den är väldigt bra att springa i och jag har faktiskt inte änns haft en tanke att använda den i frilufslivet, men jag gick just och tittade på den, den blir nog bra till det. Tight skärning, lätt och priset har gått ner till 500kr. den passar nog till UL och liknande. Jag lärde mig för flera år sen att "ökenfolken" har två klädsätt i värme, det ena är då ljusa kläder (vita) för att stöta bort värmen och det andra sättet som verkar mycket intressant och hightec är svart ytterklädsel och ljus (lite osäker om det måste vara ljus) innerklädsel. Nu till det finurliga, när det svarta drar åt sig värmen så blir det en varm luftspalt mellan inner och yttermaterial, då är plagget konstruerat så den varma luften stiger ut genom/runt halsenöppningen och nedertill kommer då ny luft som i sin tur värms upp och så fortsätter det. Luftkonditionering med andra ord. Hur stor effekten blir vet jag inte, men i och med att det används så måste det väl finnas någon effekt. För att det skall funka så måste vi nog byta klädesstil, å andra sida funkar det nog inte i snårskog. Patrick
Intressant förresten, var hittade du 6-dots för en femhunka?