Hur går det med stripbyggen i stugorna?

Hej alla glada kajakister!

Hur går det med Era stripbyggprojekt i källare och garage?

kan var kul att höra av andra byggare, det är en sporre att höra av Er!

Mitt bygge har tagit fart igen och nu blir det ett antal timmar per vecka, några timmar till så är det dax att duka däcket!!
Se mer på http://blogg.passagen.se/robertreinsson

MVH

Robert

Tja, min Isfjord blev klar lagom till slutet på säsongen och hänger nu och väntar på sommaren. Fast några små turer hann jag med, och vilken skillnad mot min stora glasfiber koloss.

Trivdes aldrig riktigt i plastkajaken så den var enbart för vackert väder och platt vatten. Men varje gång jag var ute med Isfjorden (de första turerna undantagna) så förbannade jag vågorna, varför skulle de vara så små? Dom stora var ju så mycket roligare.

Får vänta till våren med fortsättningen att bygga på en blekingeeka i stripteknik. Jag bygger i ett oisolerat stallslider. Får i stället engna mig åt att göra roder åror och mast i snickarboden i stället. Dörrarna är för små i snickarbon så jag kan inte få in ekan. Lite ändringar och justeringar på en av mina kanoter kan jag göra i snickarbon genom att ta in kanoten genom ett fönster.

Singelkanot

Mitt bygge av en Singoalla singelkanot går framåt sakta men säkert. Mallarna är färdiga och bordläggningen ska snart börja, men kylan i den ouppvärmda snickarboden gör att man bara gör kortare insatser, det kommer också att bromsa glasfiber arbetet.

Men skoj är det!
Ser fram emot att prova den till våren!

Ännu en singelkanot

Har också börjat ett Singoalla bygge :)
Köpte virke och spånskiva idag så det har inte blivit mer än 2 spant mallar utsågade än.

Känns jäkligt kul just nu så det kommer väl gå rätt fort till och börja med i varje fall.....

cpic43b27bb92bef0.jpg

Jag trakasserar er med ännu en bild som är mer stämningsfull än instruktiv, för jag märkte att jag har inte en enda bild som passar i "Bygg din egen stripkanot" :)

Det ser ju roligt ut det där...

Hur börjar man ett dylikt projekt??

Ritningar, beskrivningar, mallar etc.

Jag är alltså totalt rudis på kajaker men gillar att bygga saker.

/BAX

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg