90 cm bredd är ju som en normalbred säng av enklare modell! Även extrabreda liggunderlag för vandringsturer har ju en bredd på typ max 65-70 cm, exempelvis Exped Synmat LW dvs extralång och extrabred är 65x197 cm.
Har man sådana preferenser som man inte vill kompromissa med, och dessutom vill komma undan med lätt vikt och liten volym, ja då är det nog en beställlning hos Cumulus eller Roberts.pl som gäller. Observera dock långa leveranstider för närvarande, så om du har tänkt att komma ut i närtid får du nog ta en funderare.
Tråkigt att höra att de har lång leveranstid (men inte konstigt, i corona-tider). Cumulus kan lägga till 22 cm bredd på denna modell:
RECT 700
A simple, classic and versatile sleeping bag for moderate weather conditions. This sleeping bag is ideal for use in long-term camping. It can easily be turned into a very warm rectangular quilt of 200 x 160 cm for two people. Made in Poland.
cumulus.equipment
Jag väntar på ytterligare svar från dem, men det verkar hittills som min bästa möjlighet att få det jag letar efter.
Sedan tidigare har jag en sån här, som var det bredaste jag kunde hitta utan att behöva köpa en dubbel, som tar upp lite för mycket plats ändå:
Insulated Static V Luxe
Insulated Static V Luxe är ett lite extra lyxigt liggunderlag från Klymit som erbjuder värme och är extra brett, för optimal sovkomfort. Den syntetiska isoleringen har högt loft så att du får det varmt och bekvämt och den extra bredden gör att du kan röra dig obehindrat under natten. Trots sin...
www.outnorth.se
Den är 76 cm bred.