God kväll!
Någon som har beställt från denna sidan och vet hur hur blir det med tullen?
Någon som har beställt från denna sidan och vet hur hur blir det med tullen?
Är det ingen gräns i värde? Betalar man alltid tull oavsett hur lite el. mycket varan är värd?
Skickat från mobilen
Internethandel från ett land utanför EUHur mycket är tullsatsen?
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.
Frågor och svar om internethandel från ett land utanför EUVad ska jag göra om jag köper en vara och märker att företaget som fraktat varan inte debiterar mig för tull och moms?
Du meddelar Tullverket att du tagit emot en oförtullad vara. Ring TullSvar,
0771-520 520.
Regler för UtsidanUppmaning till brott
Att uppmana eller uppmuntra andra till brott (tex tips om piratkopiering eller skattebrott) är inte heller tillåtet.
Står klart och tydligt på tullverkets hemsida:
Tullsatsen varierar från 0—20 % beroende på varuslag. Tullsatsen beräknas på varans inköpspris med tillägg av frakt och eventuell transportförsäkring. Om försändelsen innehåller varor med ett sammanlagt värde på högst 1 300 kronor behöver du inte betala någon tull, momsen däremot får du betala. Befrielsen gäller inte för tobaksvaror, parfym, luktvatten eller för varor som kräver införseltillstånd.
Så någon myt är det nog inte.
Jag menade moms som alltid är högre än tull.