Höstpaddlare?

Man ska aldrig säga aldrig...

Roligt att det ändå gick så bra!
Jag misstänker att du inte passade på att tvätta håret osv.

Re: Luciapaddling

kajakkarin; sa:
Vi hade en kanonfin Luciapaddling i söndags i Göteborg! Uppslutning på Långholmen 10 pers. Tack alla som var med för trevligt sällskap och goda kakor!

Karin

Tack själv Karin. Fantastisk vacker tur sista biten in mot Bjöla med stjärnor och låååånga gamla dyningar. Vi hörs o syns.

P.S. Om någon känner till en vattenscooteråkare som härjar i vattnen runt Näset (gbg) så var vänlig och skicka adressen. Han behöver absolut en lektion i sjövett! D.S.

Mezzner; sa:
Man ska aldrig säga aldrig...

I en modern tävlingskanot kan det alltid hända något annat har jag aldrig hävdat. Där finns inga garantier att hålla sig på rätt köl men man kan genom att tänka sig för ändå göra det till en i praktiken riskfri aktivitet. På vintern paddlar jag hellst med flytväst och nu har jag äntligen hittat en som jag verkligen trivs med men det är trist när det är pga den man har hamnat i plurret. Saken är att trots att vi modifierat båten för att sitta längre ifrån varandra än den normalt medger så finns det ingen marginal ens för en tight flytväst på mig som frampaddlare när man går på lite.

haskell; sa:
Ska du ha en K2:a nu också?! ;)
Nä du, det där kan du glömma...
Jag vill inte paddla med dig! ;-)

Men jag funderar på att ha en "snabbare" och luftigare flytväst, för de där snabbare tillfällena. Har tittat runt lite utan att ha fastnat för något speciellt. Tänkte att jag kunde få mig ett roligt tips från grabbarna som sitter på spjut.

Så här års är jag toknöjd med min tokstora. Man får plats med mössor, vantar, extramössa, extravantar, russin och pannlampa... ;-) Men det är ju, samtidigt, synd att hela den goretexade överkroppen är instängd och lite mindre smidig... I synnerhet när man är ute på motionsliknande paddling.

Var ute i dimman i måndags em/kväll. Jättefint!

Kör hårt!
-p-
[Ändrat av olle11 2004-12-15 kl 14:31]

Dimma

Den kom, jag såg den smyga och sen dra fram som ett stort sammetsdraperi.
Paddlar du i Stockholm?
Kul med folk som är ute samtidigt som jag.
Hoppas isen aldrig lägger sig här i vinter!
m

Re: Dimma

martolina; sa:
Paddlar du i Stockholm?

Nix, på Sveriges framsida. I Havet. ;-) Sorry... den distinktionen blir aldrig särskilt kul. Utgår oftast från Saltholmen i Västra Göteborg, rätt långt från Kungen...

Och å andra sidan finns det ju en del skridskoåkare som ser framemot isen...

Här har vi salt i vattnet som håller det i flytande form aningens längre. Gott för oss paddlare. För visst är det fantastiskt just nu!

-p-

Det är väl detta som är kruxet; man blir genom träning säkrare och säkrare i sin kajak, men det finns alltid en risk att man går runt vilket man tvingas ta hänsyn till. Egentligen spelar därför sannolikheten för en plurrning mindre roll.

Paddlar man K2 så plurrar ju förstås båda, men det är nog ändå en större fördel än nackdel, jämfört med ensampaddling. Sen är det ju säkrare att vara fler kajaker, men avståndet till hemmabrygga och värme har ju rätt stor betydelse för hur mycket ombyte osv som man behöver ha med sig. Med specialkläder kan man väl både tänka sig att man klarar sig utan ombyte en kortare bit eller rent av fortsatt paddling hur långt som helst beroende på väder och typ av kläder.

vinterkläder

Jag har en torrjacka, men eftersom jag inte kan eskimårollen skulle behöva ett par torrbyxor kanske.
Eller vad säger ni om torrdräkt?
Jag paddlar ofta ensam på vintern också, men nära kust och ganska nära hem.
Hur är erfarenheten med vantar?
Finns det något annat bra att tänka på givna mina förutsättningar?
M

Vinterpaddling

Jag paddlar i mina vanliga kläder men med extra sockor på fötterna o en tunn flece under den vattentäta jackan. Alltid så nära land att jag ska kunna vada i land om jag går runt. Ombyte i vattentät säck o poggisar på händerna när det är minusgrader.

Tyvärr ligger det is på viken men om blidvädret står sig kanske den går upp o man hinner en tur innan jul.

Keep paddling/Jan

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg