Konstruktiv kritik i all válmening
Jag har iget att säga om eventuella framtida böckers innehàll, men dock om dess form.
Mit bidrag till detta blir därför att meddela att med mig hánde det exakt samma sak som MonikaKa när jag láste det ymnigt förekommande anspelningarna pâ TexMex-kängor etc. (Dock inte i boken, utan i forum, samt i ett utkast till boken). Mitt intresse att lása den fárdiga boken förvann omgàende, iom att texten enligt mig genast förlorade i "seriösitet". Och nu menar jag inte att man inte kan skámta och vara rolig, men att det blir lite för subjektivt, nyansfattigt och kánns enbart riktad till en grupp av redan övertygade fránder.
Nu är ju jag part i màlet, men kan tänka mig att "TexMex" är ungefär lika kul (och nedvárderande) som om jag skulle skriva en bok om kängor och kalla allt som inte är enligt min smak för "Fjäderfä" eller liknande putslustigt. Som sagt, kul kanske för de invigda/inbitna menigsfránderna, men ej för övriga.
Angàende order TEX sà är det inget intràng pâ nâgons varumárke eller liknande utan ju som alla vet en förkortning av TEXTIL.. Gore -Tex är exempelvis Gore's Textil Division. MEXTEX är enligt samma logik mao Mexikansk Textil (eller?) Eller är det kángor som inspirerats av en fusion av Mexikanska coh Texanska kulturella traditioner? Eller har det nât med Chili con carne och Tortillas att göra? Hur som helst, och som sagt, i vilketdera fall: inte särskilt kul eller läs-lockande.
------
Vidare tycker jag nedan kommentar av Vandrare är intresant att ta i beaktning om man vill ge sken av att vara seriös, nâgorlunda objektiv och kan ge ett positivt budskap utan att nedvärdera existerande alternativ och de som anvánder dessa.
Visserligen har jag som sagt inte Läst boken, men kánner igen det hela frân debatter vi haft pà Utsidans Forum.