När det gäller "HJÄLP!" så är det väl bra om nybörjare lär sig att vara mer specifika i sin rubriksättning, precis som att dubbel- eller trippelpostning inte är bra. Det handlar om att förstå vad som händer när man startar en tråd, vilket inte var helt självkart för mig i början.
Däremot kan jag tycka att det är ett problem med hänvisning (eller inte) till gamla trådar. Tiden går, och fler och fler ämnen har diskuterats i gamla trådar. Ska man då låta bli att posta en fråga, väcka liv i en gammal (kanske bara snarlik) tråd, eller starta en ny? Jag kan tycka att det senare inte är så farligt, även om det ofta känns som att saker tas om på nytt. Det kanske är ett tecken på att jag hängt för länge på utsidan?
Finns en viss risk att vissa har varit för länge på utsidan, Men jag har ett utmärkt förslag, En klubb i klubben så att säga. Där endast de riktigt gamla rävarna får vara med. Där får de sätta upp regler bäst de vill. Typ som äldrerådet i sekter . Risken är att de kommer att tröttna och komma tillbaks till alla nybörjare och amatörer, fel och brister. Nä utsidan är ett skönt och lagom forum.