Min man köpte sin senaste cykel när jag var bortrest....plattfot; sa:för flickvännen att man efter det senaste besöket i cykelaffären är TVUNGEN att köpa den där nya cykeln man såg i butiken.
Vika argument kan få ens sambo med gemensam ekonomi att förstå att en cykel för 11 000 är ett måste, fastän man redan har en cykel.
/henrik
Med risk för att bli för djup för den här tråden:
Jag brukar slå ut kostnader för saker på en snittkostnad per gång och år. Kommer du cykla regelbundet året runt blir cykel billig per gång, annars kanske inköpet är omotiverat.
Gemensam ekonomi verkar generera gräl, har man inga egna pengar så kan varje cykel, jacka osv vägas mot vad den andre vill göra. Vi delar på alla gemensamma utgifter istället, efter inkomst. Den av oss som jobbar deltid får vackert finna sig i att behöva spara ett tag till dyra (lek)saker.
Cykelträning tar tid. Man måste ha tid för jobb och "måsten" hemma samt, icke att förglömma, tid ihop och för sig själv. Där gäller det att hitta balans. Kanske cyklingen ska ersätta annan träning? Eller så får ni handla två cyklar och börja träna ihop. Cykling går bra att göra ihop även om man är olika bra.
/Stina
Ägare till 3,5 cyklar