Vandrare; sa:Oj, många inlgg blir det...
Du vill ju ha strl 27, den är ju slut just nu på Globi, men 26.5 finns. har du kollat att du inte kan ha den? Tån ska ta i frammi när skon är oknäppt men inte ta i när du dragit åt spännena. Dessutom töjer sig innerskon. Jag menar inte att du ska köpa för små skor, men kolla efter om du kan ha 26.5.
Jag skulle vilja påstå att innerskon inte töjer sig i längden utan bara på bredden. Jag köpte själv ett par gara som var aningen för små. Det känndes inte i butiken utan jag var tvungen att åka på dem en hel dag för att problemen skulle uppstå.
Min lösning var att gjuta en ny innersko (thermoliner) vilket gjordes i en butik med kunnig personal. Det kostade ca 1500 sek (på mountain air, verbier) men vilket resultat. Däremot såg jag sedan på Telemarktips.com om hur det fanns liknande innerskor för typ bara 5 usd med vilka man kan göra samma sak. Hör dig för vad som finns på de olika sidorna. Kanske har de en liknande innersko utan att du behöver skaffa t.ex en syner-g sko. Betänk också att skalet ofta kan hålla flera storlekar. Den storlek som ska passa din fot är innerskon som bara håller en (mina gara har strl. 27.5-28.5 t.ex.)
lycka till/samme