Strykarräven; sa:Driv inte med mig nu, i år var första fjällvandringen då jag fick vara ute två dagar i sträck i fjällen utan regn (i praktiken 4 i rad!). Detta är ingen överdrift.
Då vill jag inte vara i närheten av dig med din semesterväders-otur. Jag kan nästan säga det omvända. I år var första gången jag fick ta ner tältet och flytta det på grund av vinden. Hoppas att jag inte fått min beskärda del av fint väder i fjällen.
Och ryktesvägen hör jag att Haglöfs kommer med sina nya "Cycle X-pants" nästa år, Polartec Powerdry, 800 kr och reflexpunkter på låren. Färger: slimegrön och brandorange...
Ska hålla kameran i beredskap...
Och, den dag det är riktigt kallt kring tältet känns det bakfram att gå runt i regnjacka+tröja+underställströja, men bara ett par tunna vandringsbyxor på underkroppen, och tro att man ska slippa frysa.
Jag håller med om att det _låter_ dumt, men det fungerar för mig. Bara jag håller mig varm om överkropp (och givetvis något på huvudet) så behöver jag bara dra på mig skalbyxorna över vandringsshortsen. Bara jag rör på mig så är det OK.
Peter P.