Nordesjö; sa:pal2; sa:(...) fjällbyxan och tycker den är lite för varm för fjällen. Jag blir snabbt varm bara jag rör på mig.
Jag har reflekterat över en sak: varför är det alltid fjällvandringsvarianten av byxor som är rejälast och tåligast?
På vanlig svenne-fjällvandring går man ju mest omkring och går, och det finns sällan besvärande undervegetation som river och sliter i kläderna.
Byxor för skogsliv, däremot, bör ju tåla betydligt mer. Skogsliv är ju ofta mer arbete, liksom.
Men det är ju som med det mesta tycker jag. Vi är ju överens om att Hilleberg piskar in i oss att vi måste ha ensam-till-sydpolen-expeditions-tält att sova i när man är i fjällen. Och då kan man ju ta bra betalt för allt extra-lätt, extra-starkt, extra-hit och extra-dit. Klart att man ska rita upp bilden att fjällvandring, det är hårt det, då duger inte nåra enkla grejer att ha på benen inte. Åså tar man betalt för allt extra där. Marknadsföringspsykologi-lurendrejeri-tricks. Eller?
Mvh
Peter P.
ps. Kom inte å säg att du va ironisk nu. Jag klarar inte av det en gång till! ds.