Alltså, jag tänkte inte säga nått om det här, du får ju själv bestämma hur du vill göra med ryggsäcken, och anmälningar osv, men det hela är ju bara för dumt.
Du säger att du brukar lämna in saker du hittar till polisen.
Sen säger du att du tror att den tappats i samband med en flytt. Därför valde du i detta fall istället för att göra en enkel anmälan på nätet, att sätta dig vid datorn, författa, layouta och skriva ut lappar, och gå runt och sätta upp dem i alla portuppgångar i området för att på detta sätt komma i kontakt med ägaren.
En vild gissning: Den som glömt säcken var i så fall den som flyttade därifrån. Annars hade den väl inte hängt kvar i 2 veckor. För övrigt är ett par veckor enligt min mening inte särskilt lång tid när det gäller att komma på något man saknar efter en flytt, om det inte är tandborsten...
Vidare tycker jag inte att antalet flyttar eller stölder i området spelar in? Har själv bott i Rågsved, som är ett betydligt stökigare område än t.ex. Tyresö, och skulle garanterat ha lämnat in en ryggsäck då också. (Inte för att den fått hänga kvar i mer än två dagar i Rågsved utan att någon skulle ha snott den och typ använt den som tändhjälp vid någon bilbrand, men ändå.)
Bortsett från att påpeka att det varit enklare för dig att anmäla den, och sen sova gott om natten, tycker jag att du borde göra det ändå, om du nu vill göra rätt för dig. Men valet är ju ditt. Utsidan kan inte funka som något kollektivt samvete, eller ge dig absolution. För min del hade det kvittat om du stulit den själv rakt av.
I övrigt kan jag hålla med tidigare talare om att det finns betydligt skönare ryggsäckar på marknaden. Men de är ju inte gratis, och om man vill ha en luffarsäck som ska tåla bagagehantering men inte behöver vara ultra-ergonomisk, och som man inte gråter blod över att få stulen, (ironiskt nog) så har du nog gjort det perfekta fyndet.